اخبار داغ

معاون نظارت و ارزیابی سازمان سینمایی کشور خبر داد

اضافه شدن 113 سالن سینما در سال گذشته/روند رو به رشد سینما سازی در کشور

اضافه شدن 113 سالن سینما در سال گذشته/روند رو به رشد سینما سازی در کشور
معاون نظارت و ارزیابی سازمان سینمایی کشور گفت: در سال گذشته تعداد 113 سالن در استان های مختلف کشور احداث شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا، ائل بیگی در مراسم کلنگ زنی پردیس سینمایی گاوازنگ با تبریک به دولتمردان دولت دوازدهم اظهار کرد: سازمان سینمایی کشور از  به همت مردم و دولتمردان دوران خوبی در سینمای کشور پشت سر گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با یادآوری اینکه در آغاز به کار دولت یازدهم بسیاری از سالن های سینمای کشور  به دلیل رکود حاکم بر سینماها در حال تغییر کاربری بودند، گفت: حرکت روبه رشد در سینما موجب شد در سال های بعدی شاهد باشیم که بخش خصوصی بدون حمایت دولت در حوزه سینما، سالن سازی، تولید فیلم و راه اندازی مجتمع های سینمایی وارد شوند و شاهد استقبال مردم و اکران فیلم های سینمایی باشیم.

,

به گفته معاون نظارت و ارزیابی سازمان سینمایی کشور، ایران تنها کشوری است که تولیدات سینمایی داخل کشور در سالن های سینما اکران می شود و این درحالی است که بسیاری از سینماهای جهان در اشغال سینمای هالیود هستند.

,

این مقام مسئول گفت: مردم ایران استقبال خوبی از تولیدات داخل کشور دارند چرا که خاک ایران سینما پرور است.

,

ائل بیگی به شعار سازمان سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت با عنوان نهضت تولید محتوا اشاره کرد و گفت: سهمی برای این سازمان در بخش تصویری دنیا برعهده داشتیم که با تولیدات سینمایی در عرصه های بین المللی به اشتغال بیشتر منجر شود.

,

وی با بیان اینکه در سال 92 وجه اقتصادی سینما رکود داشت، خاطرنشان کرد: در سال 92 فروش سینماها 30 میلیون تومان بود که این رقم سیر صعودی داشت و در سال 94 به 73 میلیون و سال گذشته به 176 میلیارد تومان رسید.

,

این مقام مسئول به رشد سینماسازی در سال گذشته به تعداد 113 سالن در استان های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال این تعداد به مجموعه سالن های کشور اضافه می شود و رونق خوبی در پی خواهد داشت.

,

ائل بیگی با یادآوری اینکه 448 سالن سینما در کشور وجود دارد که جوابگوی نیاز سینمایی مردم نیست، اظهار کرد: از آنجائیکه دولت توان ساخت سینما را نداشته است با تغییر نگاه به سالن های سینمایی و ایجاد آن در مجتمع های تجاری و تفریحی موجب شده است تا بخش خصوصی از آن استقبال کند.

,

معاون مسکن شهری وزارت مسکن انقلاب اسلامی هم در این جلسه اظهار داشت: امروز مفهوم سینما تغییراتی پیدا کرده و به معنای گذران اوقات فراغت نیست و در آموزش هم نقش ایفا می کند.

,

حق شناس به چند منظوره کردن سالن های سینمای برای ایجاد بستر فرهنگی اشاره کرد و گفت: پردیس سینمایی زنجان هم به صورت چند منظوره ساخته می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه