اخبار داغ

شاعر جانباز هرمزگانی عنوان کرد؛

گزینش های نامناسب فضای فرهنگی و هنری هرمزگان را نامطلوب کرده است

گزینش های نامناسب فضای فرهنگی و هنری هرمزگان را نامطلوب کرده است
شاعر جانباز هرمزگانی اظهار کرد: بی توجهی مسئولان و عدم شناخت کافی از هنر و غیرشایسته گزینی متولیان امر از دیگر مشکلات کلی هنر در استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی نصیری گوکی شاعر جانباز 40 درصد هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده ؛ افزود: از دوازده سالگی وارد عرصه هنری شعر شدم و با هدف لذت دادن به  هم نوع از هنر این راه هنری را ادامه دادم و تاکنون چهار جلد کتاب به چاپ رسانده ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

 

,

وی با بیان اینکه غیر از سرودن شعر به شغل تراش سنگ های قیمتی روی آورده ام ؛ افزود: مشوق بنده در شعر و تراش سنگ بیشتر نیاز درونی و نیاز اجتماعی ام بوده و پدرم در عرصه شعر بیشتر تشویقم کرد.

,

 

,

نصیری در ادامه به فضای فرهنگی و هنری استان اشاره کرد و گفت:فضای فرهنگی و هنری در استان نمیبینم از هنرمندان به جز استفاده ابزاری از هنرمند آنها در عرصه مختلف چیزی دیگری ندیده ایم.

,

 

,

از هنرمندان استفاده ابزاری می کنند

,

شاعر جانباز هرمزگانی تصریح کرد: مشکلات در هر عرصه مربوط به همان موضوع است و در عرصه شعر بیشترین چیزی که شاعر را آزار میدهد این است که بعد از اتمام مراسم دیگر توجهی به شاعر نمیشود و تا مراسم بعدی به امان خدا رهایش می کنند.

,

 

,

وی در ادامه اضافه کرد: بی توجهی مسئولین و عدم شناخت کافی از هنر و غیرشایسته گزینی متولیان امر از دیگر مشکلات کلی هنر در استان میتوان عنوان کرد که فضای فرهنگی و هنری استان را نامطلوب کرده است.

,

 

,


نصیری در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چه درخواستی از مسئولان دارید ؛ اظهار کرد: مسئولان اگر در خود توانی برای پیشبرد هنر نمیبینند برای دیگری جای خالی کنند.

,
,

 

,

این هنرمند هرمزگانی افزود: کار دیگری غیر از کار هنری دارم و آن هم در عرصه هنر تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است و طی این مدت کم جواب گرفته ام و خدا راشکر از در آمد آن راضی هستم.

,

 

,

امید هر هنرمند رضایت واقعی جامعه هنری است

,

وی به چگونگی قطع دست خود و انگیزه برای انجام کار هنری ؛ اشاره کرد و گفت: جانباز چهل درصد جنگ تحمیلی هستم و در سال 1360مچ دست راستم قطع شد و کار هنری که با روح و قلب انجام داده شود خستگی را می برد و امید هر هنرمند رضایت واقعی جامعه هنری است.

,


شاعر جانباز هرمزگانی به برنامه های خود برای آینده پرداخت و افزود: برنامه ام برای آینده این است که استفاده ابزاری برای متولیان هنر نباشم و برای رضای قلبی خودم بکوشم.

,
,

 

,

نصیری خاطر نشان کرد: در عرصه شعر به شاعران توصیه می کنم مطالب بنده را درست بخوانند و حلاجی کنند که دردی است چهل ساله همراه می کشم و در عرصه هنر تراش سنگ های قیمتی زودتر از آنچه فکر میکنید این رشته پیشرفت می کند و زمان را از دست ندهید به امید کسی نباشید و خود آستین بالا بزنید.

,

 

,

آثار هنری جانباز هرمزگانی که تراش سنگ های قیمتی با یک دست نقش آفرینی کرده است را در ادامه ببینید...

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه