اخبار داغ

امام جمعه آشخانه:

دولت با تقویت حوزه اشتغال، از مهاجرت جوانان جلوگیری کند

دولت با تقویت حوزه اشتغال، از مهاجرت جوانان جلوگیری کند
امام جمعه آشخانه گفت: به دلیل فقر و بیکاری، بسیاری از جوانان مانه و سملقان زمین زراعی و باغ های خود را فروخته و به حاشیه نشینی در شهرهای بزرگی نظیر تهران روی آورده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آشخانه، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده با بیان اینکه دلالان، بازار کار را از کشاورزان و باغداران گرفته اند، اظهار کرد: به دلیل نبود صنایع تبدیلی و نبود تقاضای خرید میوه و محصولات کشاورزی، کمر کشاورزان مانه و سملقان خم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آشخانه,

وی ادامه داد: ظرفیت بسیار بالایی در تولید انواع میوه و محصولات کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که به دلیل عرضه نادرست محصولات به بازار و نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی، کشاورزان و باغداران دچار ضرر می شوند.
امام آشخانه با بیان اینکه امسال دولت گندم کشاورزان را خریداری کرده اما هزینه آن را بسیار دیرتر از موعد مقرر پرداخت کرد، یادآور شد: نبود بازار و حضور دلالان باعث شده که محصولات باغی روی دست کشاورز و باغدار بماند و ضررهای زیادی را این قشر جامعه متحمل شوند.
حجت الاسلام احمدزاده اضافه کرد: نبود بازار عرضه باعث می شود، کشاورز با فروش زمین و باغ خود، راننده تاکسی شده و جامعه از ناحیه تولید، دچار ضررهای فراوان شود.
وی تصریح کرد: البته لازم است تا به بخش تولیدات کشاورزی و راه اندازی کارگاهای کوچک صنایع تبدیلی توجه ویژه ای شود تا با دلگرم شدن جوانان به کار و تولید، از مهاجرت، کوچ نشینی و حاشیه نشینی آن ها جلوگیری شود.
انتهای پیام/ 

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه