اخبار داغ

یادداشت/

استان همدان؛ خاستگاه انقلابیون

استان همدان؛ خاستگاه انقلابیون
زمانی که نتایج آراء برای انتخاب عالی ترین مقام اجرایی؛ ریاست جمهوری دوازدهم و محلی ترین نهاد مشورتی؛ پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا از طریق رسانه ها اعلام شد تحلیل های متعددی از سوی افراد، رسانه ها ،احزاب سیاسی،و شبکه های اجتماعی منتشر گردید که سعی در تفسیر انتخابات بر اساس یافته ها و علایق خود داشتند اما استان همدان چهره ی متفاوتی در این دوره از خود به نمایش گذاشته و همدان را بعنوان مهد انقلابیون به کشور معرفی کرده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع؛ زمانی که نتایج آراء برای انتخاب عالی ترین مقام اجرایی؛ ریاست جمهوری دوازدهم  و محلی ترین نهاد مشورتی؛ پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا از طریق رسانه ها اعلام شد تحلیل های متعددی از سوی افراد، رسانه ها ،احزاب سیاسی،و شبکه های  اجتماعی منتشر گردید که سعی در تفسیر انتخابات بر اساس یافته ها و علایق خود داشتند اما استان همدان چهره ی متفاوتی در این دوره از خود به نمایش گذاشته و همدان را بعنوان مهد انقلابیون به کشور معرفی کرده است .
تاریخ انقلابی این مردم بر میگردد به نقش آفرینی مردم استان همدان در اولین مرصاد انقلاب اسلامی در 21بهمن سال 1357که با رهبری شهید محراب آیت الله مدنی که  مانع عبور تانک های گارد شاهنشاهی از استان همدان برای ساقط کردن انقلاب اسلامی شدند.
امروز نیز استان همدان تکیه گاه انقلاب اسلامی در همه ی عرصه ها بوده وخواهد بود.
این بار در حماسه 29 اردیبهشت نیز مردم آراء متفاوتی از لحاظ کمی و کیفی به صندوق ریختند و برگ زرین دیگری بر دفتر قطور افتخارات خود افزودند.
اما در این یادداشت تحلیلی بر انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در استان ضروری به نظر می رسد،که بدان می پردازیم.
1 –انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم:
این مرحله از انتخابات به پدیده ای در تاریخ انقلاب اسلامی بدل  شد. مشارکت بالا،امنیت انتخابات ،تبعیت جناح رقیب از قانون،انسجام نیرو های انقلابی،استفاده دو طرف از فضای مجازی ،لبیک به ندای رهبری توسط مردم،اعتماد مردم به مسئولین ،فرصت دادن به مجریان دولتی برای 4سال دیگر از ویژگی های این دوره است.
رهبری،مردم و جمهوری اسلامی بنا به اذعان دشمنان و دوستان داخلی و خارجی پیروز این دوره از انتخابات بودند.
اصلی ترین و مهمترین خواسته رهبری از مردم مشارکت بالا در انتخابات بود و الحق که مردم حماسه آفریدند.
* اگر چه روحانی توانست 57%آراء را به خود اختصاص دهد اما رئیسی  نیز 38.5%آراءرا به نفع خود رقم زد در ادوار گذشته ی انتخابات ریاست جمهوری رای نفر دوم با فاصله ی زیاد از پیروز انتخابات بود.
* در دوره گذشته آراءو جناح انقلابی تا این حد استراتژیک نبود در این دوره اگر هر یک از سه کاندیدای جبهه ی انقلاب به عنوان نامزد نهایی معرفی  می شدند  وضعیت مشابهه از نظر آراء داشتند.
* استان همدان با اختلاف حدود 65 هزار رأی از مشارکت 74%مردم ،آیت الله سید ابراهیم رئیسی را بعنوان منتخب برتر  خود برگزیدند و این نتیجه بر خلاف تلاش های مدیران دولتی و تخریب های صورت گرفته برای جناح انقلابی نتیجه مطلوبی است در تمام شهرستان های استان بجز شهرستان همدان، مردم بیشترین ر‍‍ای را به ابراهیم رئیسی دادند این نتیجه برای نیرو های انقلابی برگ برنده ای است و برای مدیران دولتی زنگ خطری است.بیشترین رأی از جهت درصد در شهرستان کبودراهنگ به سبد آیت الله رئیسی ریخته شد.
*مردم در بازی روانی«دیو و دلبر» که حریف طراحی کرده بود برای نجات از جنگ !!! ،قحطی!! ،محدودیت آزادی!! و ...علیرغم نارضایتی از عملکرد چهار ساله حسن روحانی دوباره به او رأی دادند.
حسن روحانی چهار سالی پر کار با انبوهی از مطالبات مردمی پیش رو خواهد داشت...
*اما انسجام نیرو های انقلابی در این دوره بیش از هر زمان دیگری خود نمایی میکرد این سرمایه اجتماعی و تلاش مخلصانه و مجاهدانه ،همراهی بی منت و ...باید توسط مسئولین و بزرگان جبهه انقلاب  ارزش گزاری شود و همانگونه که در پیام آیت الله رئیسی نیز اشاره شد به سرمایه ای برای«وحدت انقلابیون»،«انسجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی» و«مطالبه گری و نقد منصفانه» تبدیل شود.
نتیجه این که نیرو های اجرایی و دولتی این استان یکبار بایستی خدمات و اقدامات و تعاملات خود با مردم را بازنگری کنند و از نو به خود نمره دهند،چرا که از طرف مردم نمره ی قبولی نگرفته اند با همه عملیات روانی انجام شده باز مردم دارالمومنین استان همدان به روحانی "نه" گفتند و نظرشان بر گ"تغییر" بود .
2- انتخابات پنجمین دوره شورا اسلامی شهر و روستا :
انتخابات شورای شهر و روستا بجز چند شعبه روستایی که کاندیدای آنان به حدنصاب نرسیده بود .در همه ی حوزه های انتخابیه شهری و روستای استان برگزار گردید.
*بر خلاف ادعاهای اولیه، اکثریت کرسی های شورای اسلامی در شهر های استان در اختیار نیرو های اصولگرا ست و لیست اصلاح طلبان در این رقابت نیز توفیق چندانی نداشته است .
*از جمله دستاورد های انتخابات شورا «انسجام نیرو های انقلابی» و «حضور نیرو های جوان در رقابت ها» بود.
چون انتخابات "شورای شهر همدان" این روزها خیلی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها در معرض تحلیل قرار می گیرد ما نیز به بررسی وضعیت منتخبین شورای اسلامی همدان می پردازیم :
-  بر خلاف شورای چهارم شهر همدان که 15 عضو داشت ،این دوره اعضای شورای همدان یازده نفر می باشد و بر اساس قانون شوراها چهار عضو کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

-  افراد رانت خوار ، پر هزینه، ریا کار، باندی و... که در انتخابات های گذشته حضور میافتند و بعضا موفق می شدند،در این  دوره نتوانستند آراء مردم را به خود جلب نمایند.
-  از 15 اعضای شورای چهارم دو نفر کاندیدا نشده بودند و الباقی در رقابت ها حضور داشتند که 5نفر از آنان با اقبال مردمی مواجهه شدند در لیست یازده منتخب اصلی قرار گرفته اند ومابقی حتی نتوانستند در لیست علی البدل قرار گیرند.
رضا میرزایی که خود را در تبلیغات «رئیس شورا» معرفی کرده بود در رتبه 19 ایستاد. علی رضایی و علی اکبر نظری ،سید احمد حسنی حلم، حمید رضا طبی مسرور ،علی رضایی،رضا غلامی خجسته،سید مجید موسوی به ترتیب در رتبه های36،32،30،27،23،45 قرار گرفتند و محمد علی پرزاد نیز انصراف داد.
این آراء برای شورای فعلی درس عبرتی است که بدانند مردم هوشمندانه تصمیم می گیرند.
بیشترین رأی این دوره با 23491 رأی به حمید بادامی، جوانی از حاشیه شهر همدان اختصاص یافت. بادامی کارآفرین خوش نامی است که مورد حمایت بچه های محله خضر و حصار قرار گرفت و علیرغم  اینکه در لیست "امید"بود اما با کمک جوانان انقلابی،مردمی و مستضعف این منطقه توانست به عنوان منتخب اول به شورای پنجم  شهر همدان راه یابد.
-  کمترین آراءنیز به خانم سرور پیراینده با 154رأی در رتبه 263 تعلق گرفت.
-  بر خلاف باور برخی از از افراد، لیست "امید "برنده انتخابات شورای شهر همدان نبود. چرا که بخش عمده ای حمید بادامی همانگونه اشاره شد رأی اهالی منطقه خضر و حاشیه شهر است و رأی علی فتحی نیز محصول همراهی اهالی محله حصار و حاشیه شهر بود.
ابراهیم مولوی نیز در این دوره و دوره چهارم به مدد اسدآبادی های مقیم همدان توانست به شورا راه یابد.
-  رأی جواد گیاه شناس را می توان رأی اصلاح طلبان دانست.چرا که او اساسا با شعار های سیاسی و تابلو های حزبی در این انتخابات حضور یافت و مورد حمایت احزاب اصلاح طلب بود.
-  نیروهای اصولگرای شورای پنجم عبارتند از : علی رحیمی فر، سید مسعود عسگریان ، نرگس نور الله زاده،اکبر کاووسی که این افراد نیز البته سبد رأی خود را داشتند اما در این مرحله حمایت گروه های مردمی،فرهنگی مذهبی انقلابی از ایشان چشم گیر بود و در رأی ایشان تاثیر جدی داشته است.
-  حسین قره باقی و کامران گردان به مدد هزینه های گزاف و استفاده از ظرفیت سوابق شغلی در بین همکاران ،و هم محله ای ها و ...توانستند به شورای پنجم راه یابند اگرچه حمایت نهاوندی های مقیم همدان در حمایت از گردان تاثیر جدی داشت.
-  خانم مریم روانبخش و رضوان مسلمانی نیز از لیست "امید"به شورای پنجم راه یافتند.
 *گفتمان اصلاح طلبی در استان همدان و شهر همدان پایگاه چندانی ندارد و مردم توجهی به لیست ها ندارند. حتی در این دوره از انتخابات به گفته برخی از متولیان برگزاری انتخابات اکثر برگه های آرای انتخابات شورا کمتر از 5نفر را در خود جایی داده بودند. اگر مردم در همدان لیستی رأی می دادند بایستی نتیجه ای مشابه به انتخابات شورای شهر یا مجلس دهم در شهر تهران رخ می داد.
*از نکات جالب این انتخابات برتری آراءافراد کاندیدای غیر منتخب انقلابی نسبت به سایر کاندیدا ها ی پرهزینه است این شیوه انتخاب مردم ،باعث امید برای افراد جوان و توانمند و خوش فکر است که در آینده میتوانند در این عرصه حضور یابند و با انسجام کرسی های خدمت در شورا را از آن خود کنند.
*سعید حسینی جوانی با کمترین هزینه تبلیغاتی توانست در پله های بالاتری از اعتماد مردمی نسبت به سید احمد حسنی حلم ،حمیدرضا طبی مسرور و رضا غلامی خجسته قرار گیرد.
*طلبه جوان و خوش فکری به نام ناصر صفری با کمترین هزینه تبلیغاتی نسبت به رقبای پر ادعا و پرخرج نیز توانست 9287رأی را به خود اختصاص دهد و یا مهندس جوان ، صاحب ایده در حوزه معماری اسلامی به نام سعید نجاتیان 8142رأی را به خود اختصاص داد.
*بخش عمده ای از این موفقیت ها مرهون معرفی این افراد توسط نیرو های انقلابی است که باعث جلب اعتماد مردمی شد.
*نیرو های انقلابی این سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی را به عنوان مجموعه فعال و پرکار و نظریه پرداز در حوزه مدیریت اسلامی و انقلابی در شهر حفظ کنند و از ایجاد یأس در هواداران و متفرق شدن شان جلو گیری نمایند.
بهر حال این انتخابات با مشارکت بیش از 41میلیون مردم ایران باعث سربلندی کشور و خشنودی رهبر معظم انقلاب اسلامی و دوستداران نظام اسلامی شد.درود بر مردم ایران

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه