اخبار داغ

رئیس کل سابق بانک مرکزی اعلام کرد؛

حفظ مشاغل موجود مهمتر از اشتغالزایی است/ سود بالای بانک‌ها قیمت تمام شده تولید را افزایش می دهد

حفظ مشاغل موجود مهمتر از اشتغالزایی است/ سود بالای بانک‌ها قیمت تمام شده تولید را افزایش می دهد
رئیس کل سابق بانک مرکزی با اشاره به اینکه حفظ مشاغل موجود به نسبت اشتغالزایی از اهمیت بالاتری برخوردار است، گفت: سود بالای بانک ها قیمت تمام شده کالای تولید شده در داخل کشور را افزایش می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کار ایرانی، محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی با اشاره به اینکه برای رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات در دولت دوازدهم چه سیاست‌هایی باید پیش گرفته شود، اظهار داشت: نمی توان برای تمامی کارخانجات یک نسخه پیچید و بایستی گروهی تشکیل داد که با بررسی وضعیت هر کارخانه متناسب با شرایط آن برنامه ریزی‌هایی را صورت دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی,

وی ادامه داد: ممکن است برخی کارخانجات در پیدا کردن بازار فروش به کمک نیاز داشته باشند و یا کارخانه دیگری در بحث تامین مواد اولیه و یا در بخش دیگری بسیاری از کارخانجات هستند که در تامین نقدینگی با مشکل مواجه شده‌اند و توانایی تولید و حتی صادرات محصولات خود به سایر کشورها را نیز دارند که با کمک متناسب با شرایط این کارخانجات می توان تا حد زیادی مشکلات بخش تولید را حل کرد.

,

رئیس کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه کلنگ زدن کارخانجات جدید با وجود کارخانجات مشابهی که به خاطر مشکلات موجود تنها بخشی از ظرفیت خود را استفاده می‌کنند کار بسیار اشتباهی است، افزود: در شرایط فعلی تمام سعی ما باید بر روی حفظ مشاغل موجود و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات در حال فعالیت باشد چرا که برای حفظ مشاغل و کارخانجات موجود منابع کمتری مورد نیاز است تا اینکه بخواهیم شغل جدیدی ایجاد کنیم.

,

بهمنی با عنوان اینکه باید متناسب با نیاز کارخانجات منابع را در اختیار آنها بگذاریم، افزود: علاوه بر اختصاص منابعی که بر اساس نیاز کارخانجات در اختیار آنها قرار می‌گیرد باید نظارت دقیقی هم روی این منابع وجود داشته باشد که به طور مستقیم وارد چرخه تولید شود و فردی نتواند این منابعی را که برای راه افتادن چرخه تولید در نظر گرفته شده صرف پرداخت بدهی‌های خود و یا وارد کردن آن منابع در فعالیت های واسطه گری کند.

,

وی با اشاره به نقش سیاست‌های بانکی در رونق و یا رکود فعلی حاکم بر تولید اظهار داشت: سیاست های بانکی ما باید به گونه ای برنامه ریزی و مدیریت شوند که تولید در برابر آن بتواند با سودهای بالا و قابل توجه تری حضور پیدا کند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید هیچگاه با سود بانکی 20 درصد رشد نخواهد کرد، بیان داشت: سود بانکی 20 درصد باعث بالا رفتن قیمت تمام شده تولید داخل و مانع از پیشرفت خواهد شد بنابراین باید برنامه ریزی‌هایی صورت بگیرد که تسهیلات بخش تولید با نرخ سود بسیار پائین تری در اختیار آنها قرار بگیرد .

,

بهمنی در پایان با توجه به تمایل بیشتر بانک‌ها به سرمایه گذااری در فعالیت های واسطه گری نسبت به تولید، خاطر نشان کرد: این موضوع در تمامی بانک‌ها عمومیت ندارد و از طرف دیگر علتی که باعث شده تا بانک ها به این سمت روی بیاورند این است که  با توجه به شرایط فعلی تولید سرمایه بانک ها به آن ها بر نمیگردد و بیشتر به حالت معوق در می‌آید به همین خاطر سیاست های در بخش تولید باید اندیشیده شود که هم تولید نسبت به فعالیت های دیگر سود بیشتری داشته باشد و هم اینکه بانک ها تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در این بخش داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه