اخبار داغ

گلایه های تولید کننده کیک و کلوچه کرمانی؛

مافیای شکر و آرد در کرمان 5 ماه حقوق کارگران را به تعویق انداخته است

مافیای شکر و آرد در کرمان 5 ماه حقوق کارگران را به تعویق انداخته است
یک مدیر کارخانه کیک و کلوچه ، گفت : مافیای شکر ، تخلفات محرز در خرید آرد از کارخانه ، ویژه خواری مسئولان تایید مواد غذایی ، راه را برای تولید کیک و کلوچه نا هموار ساخته اند و بروکراسی های اداری و بانکی کمر تولید کنند گان را شکسته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان ؛ آیا تا به حال به کارخانه ها و  واحد های صنایع غذایی کوچک سر زده اید ، تا به حال مشکلات کار تولید کیک و کلوچه را از نزدیک دیده اید ، گاهی صحبت در باره یک مورد تا لمس آن بسیار متفاوت است هرگز حتی به ذهن انسان خطور نمی کند که رانت و ویژه خواری در تهیه مواد حتی در ضعیفترین ماده اولیه هم وجود دارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان,

یکی از تولید کنند گان کیک و کلوچه استان در گفتگو  با خبرنگار ما  در خصوص مشکلات این واحد تولیدی گفت : من به عنوان یک تولید کننده نمی توانم آرد مورد نیاز خودم را به میزان لازم به طور مستقیم از کارخانه بخرم و توان خرید شکر را نیزاز بازار بورس هم ندارم لذا تهیه مواد اولیه برای ما بسیار سخت است .

,

وی ادامه داد : در استان کرمان هر تولید کننده کیک وکلوچه برای تامین شکر مورد نیاز واحد تولیدی اش  باید از بورس خرید کند ،دربورس کمتر از 100 میلیون تومان نمی توانید خرید کنید لذا ما که تنها در ماه 25 میلیون نیاز و توان خرید شکر داریم باید از دلال خرید کنیم گرچه  اگر از بورس هم خرید کنیم یک ماه بعد کالا به ما تحویل داده می شود .

,

این تولید کننده تصریح کرد : ما در مورد  خرید آرد هم همین مشکل را داریم و آرزو به دل ما ماند تا بتوانیم مستقیم از کارخانه 10 تن آرد بخریم و پول همان 10 تن را بدهیم زیرا کارخانه آرد کمتر از 40 تن در ماه نمی دهد ما باید در خواست 40 تنی امضا کنیم تا کارخانه 10 تن به ما بفروشد ، زیرا کارخانه آرد نمی پذیرد که ما به میزان کم خرید کنیم و با تخفیف  لذا مجبوریم زیر بار حرف زور آنها رفته و برگه 40 تنی را امضا کنیم .

,

وی ادامه داد : امضاء دروغ برگه 40 تنی آرد  گرچه نیاز ما را از  آرد مرتفع می کند  وما به 10 تن آرد مورد نیازمان دسترسی پیدا کردیم ، اما تازه راه مشکلات برایمان با زمی شود زیرا در حسابرسی مالیاتی باید حجم عظیمی از نقدینگی را به دارایی بپردازیم زیرا او سند 40 تنی آرد را می بیند .

,

این تولید کننده اذعان کرد : رانت هایی که د رعرضه شکر و آرد ایجاد می شود تنها با زر میزی ها و رشوه ها ی کلان حل می شود وهمه کسانی که به شکلی مواد اولیه را به تولید کننده می فروشند به دنبال چرب کردن سبیل خودشان هستند .

,

وی اذعان کرد : برای دریافت آرد از یک کارخانه باید مجوز نانوایی داشته باشیم تا بتوانیم آرد را به قیمت دولتی از کارخانه بخریم لذا چرا نباید تولید کنند گان کیک و کلوچه از آرد دولتی به قیمت درب کارخانه استفاده کند ونیاز به مجوزدروغ نداشته باشد ؟ حتی شکر دولتی هم به ما نمی دهند زیرا مجوز ما از سازمان صنایع است نه از اتاق اصناف و بازرگانی ، هر بار هم که اقدام می کنیم می گویند شما از ما مجوز نگرفته اید لذا نمی توانیم شکر به نرخ دولت به شما بفروشیم .

,

این تولید کننده تاکید کرد : از دیگر مشکلات فرار روی ما عدم وجود تکنولوژی مناسب  و تجربه کافی افراد برای تولید است زیرا اکنون نه دانشگاه ها و نه دانشجویان علم کافی برای رفع معزلات و مشکلات تکنولوژیک ما ندارند تا بتوانند در کیفیت تولید ما را یاری کنند ، به طور مثال ما از فرهایی استفاده می کنیم که دمای یکسانی را در فر ایجاد نمی کند وحتی یک نفر به این فکر نیافتاده است تا دمای درون فرها را یکسان  سازی کنند تا از دمای متعادلی برخوردار باشند و در انرژی و زمان صرفه جویی کند .

,

وی به سود های بانکی کمر شکن اشاره کرد و گفت : چه زمانی نظام بانکی ما به نفع تولید کننده تغییر خواهد کرد ؟ تا به کی سود بانکی باید در مقابل تولید قرار بگیرد، لذا ما هرچه که پول حاصل از فروش محصول را بدست می آوریم ، باید قسط بانک را بپردازیم و لذا اکنون 5 ماه است که به بعضی از کارگرانمان حقوق نداده ایم .

,

رئیس کارخانه کیک و کلوچه تاکید کرد : اکنون کارگران خود را به صورت یک شیفت آن هم یک روز درمیان به کار گرفته ایم زیرا توان تولید و پرداخت دستمزد آنان را نداریم و مجبوریم کارگرمان را به صورت روزمزد نگه داریم ، کارفرما یک پدراست لذا چطور می تواند از فرزندش دل بکند .

,

این تولید کننده در پایان به بروکراسی های غیر مهم درادارات اشاره کرد و گفت : تنبل ترین قشر ، قشر کارمند است زیرا یا فراموش می کنند کاری را انجام دهند و یا از زیر بار انجام آن شانه خالی می کنند اما سخت کوش ترین قشر کارگران هستند که هرگز دولتی ها برای آنان ارزشی قائل نمی شوند .

,

این تولید کننده در پایان خاطر نشان کرد: اگر مشکل تامین مواد اولیه آرد ، شکر و البته بازار فروش ما حل شود براحتی خواهیم توانست تا 60 نفر را به صورت مستقیم به کار بگیریم زیرا کیفیت تولید و محصول ما توسط مصرف کنندگانمان تایید شده است  .

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه