اخبار داغ

« اصالت خیال » آثار نگارگری زبیر سعیدی درسنندج به نمایش در می آید

« اصالت خیال » آثار نگارگری زبیر سعیدی درسنندج به نمایش در می آید
با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان نمایشگاهی از آثار نگارگری هنرمند گرافیک دهگلانی « زبیرسعیدی » از 31اردیبهشت لغایت 6 خرداد 96 در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش علاقه مندان قرار می گیرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اعلام این خبر گفت : به منظور معرفی هنرمندان توانمند استان و همچنین آشنایی مخاطبان با هنر نگارگری ایرانی و اسلامی  و نقش آن در جامعه پیرامون و با توجه به اهمیت و جایگاه هنر نگارگری ، با هدف مؤلفه های ایرانی اسلامی  هنر نگارگری نمایشگاهی متشکل از 20 اثر نگارگر  جوان و خوش ذوق استان زبیرسعیدی از  31 اردیبهشت  لغایت 06 خرداد ماه 96 در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به معرض نمایش گذاشته می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

, ,


وی با برشمردن توانمندی های هنری استان در زمینه های مختلف هنری گفت : از دیر باز گرایش به این هنر در کشور ما وجود داشته است و از سابقه تاریخی بالایی برخوردار است ;که با ورود اسلام این هنر با تلفیق مضامین دینی و عرفانی و همچنین الهام از مضامین ادبی به اوج شکوفایی رسید.

,
,

 

,


رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از روند رو به رشد گرایش به این هنر در استان کردستان به عنوان یک پتانسیل مهم هنری نام برد و تصریح نمود : با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هنر نگارگری به عنوان هنری اصیل ایرانی اسلامی و  یک برنامه ریزی درست از این پتانسیل قوی در جهت تقویت فرهنگ و هنر اسلامی – ایرانی بهره لازم را برد.

,
,

 

,

, ,


رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود : در این نمایشگاه زبیر سعیدی در قالب 14  اثر شامل تذهیب ، گل و مرغ و نگارگری  را به صورت نمادین  برای نخستین بار در قالبی حرفه ای با استفاده از موضوعات بومی   به تصویر درآورده است و در ایام برگزاری در دو نوبت صبح و بعداز ظهر از ساعت 10 تا 12 و 17 الی 20 آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود .

,
,

 

,


مرادی با دعوت از تمای علاقه مندان هنر نگارگری  جهت بازدید از این نمایشگاه افزود : یکشنبه 31 اردیبهشت ساعت 16 آیین افتتاحیه این نمایشگاه در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود .

,
,

 

,


زبیر سعیدی متولد 1367 شهرستان دهگلان ، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سال 1394،زمینه فعالیت هنری این هنرمند نگارگری و گرافیک می باشد .

,
,

, ,


 دستاوردها و نمایشگاه ها:
کسب رتبه اول نگارگری در سومین جشنواره ملی مهارت های هنری هنرستان های کشور و کسب امتیاز ورود به دوره کاردانی بدون آزمون در همان سال اصفهان 1385.
شایسته تقدیر در چهاردهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کشورهای اسلامی منطقه در بخش نگارگری – ارومیه 1386.
کسب رتبه اول ، مدال طلا و دیپلم افتخار از دهمین دوسالانه ملی نگارگری معاصر ایران -1395
کسب رتبه اول در دومین جشنواره ملی خلاقیت ونوآوری – تبریز 1394
نگارگر تحسین شده در نهمین دوسالانه ملی نگارگری معاصر ایران –1393
چاپ مقالات متعدد و چاپ اثر این هنرمند با عنوان « جنگ علیه سلاطین »در کتاب با عنوان – مشق عشق- برگزیده اساتید و نگارگران معاصر ایران – انتشارات یساولی -1393

,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه