اخبار داغ

سرپرست تعاونی روستایی تفرش خبر داد

سم‌پاشی ۴۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی تفرش علیه سِن گندم

سم‌پاشی ۴۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی تفرش علیه سِن گندم
سرپرست تعاونی روستایی تفرش گفت: امسال ۲۴۰ لیتر سم سِن گندم در بین کشاورزان تفرشی توزیع شده است که این مقدار برای ۴۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی کاربرد دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم غفاری سرپرست تعاونی روستایی تفرش در گفتگو با ندای تفرش با اشاره به توزیع سم سِن گندم گفت: امسال ۲۴۰ لیتر سم سِن گندم در بین کشاورزان تفرشی توزیع شده است که این مقدار برای ۴۸۰ هکتار زمین کشاورزی کاربرد دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

غفاری اظهار کرد: سم‌پاشی سِن گندم در اردیبهشت ماه بایستی انجام می‌شود و چنانچه این اقدام از سوی کشاورزان صورت نگیرد، سن زدگی می تواند کیفیت گندم، آرد و نان را کاهش دهد.

,

وی افزود: با توجه به افزایش سرمای هوا در آذرماه سال گذشته، ۳۰ درصد از مزارع گندم در شهرستان تفرش آسیب دیدند که این امر خود بر میزان تولید گندم اثرگذار خواهد بود و منجر به کاهش میزان تولید گندم تفرش در تابستان امسال می‌شود.

,

سرپرست تعاونی روستایی تفرش تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال ۱۷۰۰ تُن گندم از کشاورزان خریداری شود.

,

غفاری ادامه داد: تابستان سال گذشته، ۲۴۰۰ تُن گندم دیم و آبی به صورت تضمینی و ۲۰۰ تُن گندم به صورت توافقی از کشاورزان تفرش خریداری شد.

,

سرپرست تعاونی روستایی تفرش خاطرنشان کرد: گندم‌هایی که به صورت تضمینی خریداری می شود، به اداره غله استان تحویل داده می شود ولی گندم خریداری شده به صورت توافقی به مصرف بخش‌های خصوصی در سطح تفرش می رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه