اخبار داغ

"هراس آفرینی"؛ کلید واژه مهندسی تبلیغات روحانی/ آیا مردم به عملکرد دولت یازدهم رای موافق دادند؟

"هراس آفرینی"؛ کلید واژه مهندسی تبلیغات روحانی/ آیا مردم به عملکرد دولت یازدهم رای موافق دادند؟
جلوگیری از عدم آزادی انتخاب پوشش، بروز ممنوعیت برقراری روابط بین المللی تجار و بازرگانان با غرب و بازگشت سایه جنگ به کشور از جمله دلایلی هستند که بسیاری از مردم برای انتخاب دوباره روحانی به عنوان رئیس جمهور بیان می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «طنین شهر»، تب و تاب انتخابات اردیبهشت96 با آغاز خرداد ماه کمی فروکش کرد و تقریبا از امروز اکثر مردم فارغ از بحث های سیاسی و انتخاباتی به زندگی عادی خود می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین شهر,

بر اساس انتخابات این دوره، حجت الاسلام روحانی با کسب اکثریت آرا به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد و برای چهار سال دیگر زمام امور دولت تدبیر و امید را در دست می گیرد، دولت تدبیر و امیدی که در ایام تبلیغات انتخاباتی  تخریب رقیبش را خوب تدبیر کرد و برای اصلاح اوضاع کشور به مردم امید بخشید!

,

اما آیا دلیل تمام کسانی که به روحانی رأی دادند رضایتشان از عملکرد دولت یازدهم  بوده است؟!

, اما آیا دلیل تمام کسانی که به روحانی رأی دادند رضایتشان از عملکرد دولت یازدهم  بوده است؟!,

برای پاسخ به این سوال در میان مردم کوچه و بازار رفتیم تا دلایل آنها را برای انتخاب دوباره حجت الاسلام روحانی جویا شویم .

,

آنچه پس از گفت و گو با چندین شهروند بر آمد این بود که رأی آنها به وی نه به خاطر تائید عملکرد دولتش بلکه بخاطر هراسی بوده است که از ایران پس از روحانی داشتند.

,

بسیاری از آنان معتقد بودند در صورت عدم انتخاب مجدد روحانی، آزادی انتخاب پوشش آزادی و تجارت بین الملل از بین رفته و ایران جنگی دوباره را تجربه  خواهد کرد! و استدلال هایی  از این قبیل که پایه و اساس آن شبکه های اجتماعی و البته تیم رسانه ای دولت یازدهم و حتی فراتر از آن بسیاری از شبکه های ماهواره ای معاند بودند.

,

تیم تبلیغاتی و رسانه ای حجت الاسلام روحانی با درک از تمایلات اقشار مختلف جامعه فارغ از نگاه تک بعدی به مقوله تبلیغات برای هریک از اقشار  جامعه هراس آفرینی کردند، به طور مثال عدم آزادی انتخاب پوشش و ممنوعیت پرداختن به هنر و موسیقی خوراک هایی برای هراس جوانان و رأی اولی ها بود و توهم بروز جنگ و برهم خوردن تعامل اقتصادی با دنیا نیز هراسی بود که برای سایر اقشار جامعه طراحی شد.

,

البته در اینجا ذکر این نکته نیز لازم است که،  تا پیش از کناره گیری دکتر قالیباف علاوه بر ایجاد زمینه هراس، توجه به وعده های رقبا و ممانعت از تاثیر آن ها بر مردم نیز در دستور کار تیم تبلیغاتی رئیس دولت یازدهم قرار داشت زیرا همان گونه که دیده شد تا آن زمان بسیاری از وعده های کاندید های جبهه مردمی از سوی دولت کپی شد( کارانه' واریز یارانه و...)!

,

هر چند شگرد تبلیغاتی رقیب حجت الاسلام رئیسی در این انتخابات با چاشنی تخریب و تصویر سازی غیر واقعی از وی همراه و بسیار ناجوانمردانه بود ، اما خارج از پرداختن به این موضوع باید اذعان کرد که ضعف تیم تبلیغاتی و رسانه ای حجت الاسلام رئیسی به شکست وی در انتخابات دامن زد چراکه آنها در کارزار تبلیغات انتخاباتی به خوبی نتوانستند در برابر توهم زایی های رقیب ابعاد شخصیت و واقعیت وی را برای مردم نمایان سازند.

,

در پایان انتظار می رود ، دولت دوازدهم بر اساس وعده های خود در ایام تبلیغات ، اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور را بهبود بخشیده و اجازه ندهد  رأی دوباره مردم به روحانی منجر به بی اعتمادی آنان شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه