اخبار داغ

یادداشت/

ذائقه مان را تغییر دادند

ذائقه مان را تغییر دادند
دانشجوی فعال فرهنگی در یادداشتی به بررسی تغییر ذائقه مردم پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد؛ محدرضا سامری دانشجوی فعال فرهنگی در یادداشتی نوشت: آن روز که سوسیس و کالباس و نوشابه های قنددار و امثال اینها به بازار آمد کسی نفهمید می خواهند غذای ایرانی را از سر سفره هایمان جمع کنند تا آنکه دیابت و عفونت های معده ای و بروز سرطان های مختلف و ... را دیدند.

آن روز، این ها آمدند و ذائقه مان را تغییر دادند؛ امروز داریم چوب تغییر ذائقه مان را با بروز بیماری های عجیب و غریب و انواع سرطان ها می خوریم.

آن روز که ماهواره ها مهمان خانه هایمان شد؛ چه می فهمیدیم از تغییر ذائقه!!!
امروز این مهمان ناخوانده به صاحب خانه ای تبدیل شده که مهر و محبت خانواده را چند صباحی مهمان میگیرد و بعد با آن، آن کاری را میکند که نوشابه با جسممان.

آن روز که آمدند و تعاریف را شکستند و از آزادی، احترام متقابل و ... تفسیر به رأی کردند؛ ذائقه مان را قلقلک دادند. اینقدر قلقلک دادند که غش کردیم و داستانمان شد، داستان آن قرباغه ای که آرام آرام در دیگ جوشید و نفهمید چه بلایی سرش آمده.


یک روزی به خودمان می آییم که سرطان به جان روح جامعه مان افتاده، یک روزی به خودمان می آییم و میفهمیم باید به سراغ همان سفره و ذائقه و مرام و منش ایرانی برویم که کرم فرهنگ غرب وجودمان را فرا گرفته.

از لذت های چند دقیقه ای و زودگذر که بگذریم و اندکی با خود خلوت کنیم، عاقبت به این نتیجه خواهیم رسید که باید با آخر کار فکر کرد نه به امروز و فردا و دو روز دیگر...

پیشگیری کنیم . . .



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه