اخبار داغ

خانه تکانی در حزب عدالت و توسعه با ریاست دوباره اردوغان؛

رئیس‌جمهور ترکیه در کابینه و شهرداری‌ها قدرت را به دست می‌گیرد/ گام بزرگ اردوغان به سمت حکومت تک بعدی

رئیس‌جمهور ترکیه در کابینه و شهرداری‌ها قدرت را به دست می‌گیرد/ گام بزرگ اردوغان به سمت حکومت تک بعدی
با پیروزی در رفراندوم تغییر قانون اساسی و نیز باز گشت به ریاست حزب عدالت و توسعه در کنگره حزبی پازل های تعمیم قدرت اردوغان در عرصه سیاسی ترکیه در حال تکمیل شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، به نظر می‌رسد جواب تمامی سوالات احزاب مخالف آک پارتی از کودتای 15 جولای بدین سو مبنی بر وجود بدنه سیاسی جماعت گولن بعد از این به راحتی داده خواهد شد. آنچه که قبلا در بروکراسی حاکم بر مملکت، سیستم قضایی و غیره توان اجرایی شدن نداشته امروز به راحتی اجرا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،,

گام‌هایی که به عنوان شروع دوره جدید در تاریخ ترکیه خواهد بود در آینده نزدیک دیده می‌شود. استفاده نخست وزیر ترکیه از کلید واژه عدالت به جای مرحمت در اصل نشانگر نوک کوه یخی است که از آب بیرون مانده است؛ این وعده عدالت نیمه دیگرش نیز می‌تواند با چاشنی تهدید همراه باشد.

,

قطع یقین این موضع گیری تاثیر خود را بر توده مردم نیز خواهد گذاشت، اردوغان امروز با قرار گرفتن در راس قدرت حزبی و اجرایی کشور و با رویکرد تمیز خوب و بد درصدد تحمیل نظرات سیستمی می‌باشد که خود بر کرسی ریاست آن نشسته است.

,

شاید بتوان گفت مهمترین تغییر در ساختار اجرایی و در واقع کابینه دولت امکان انتخاب وزیران خارج از مجلس ملی خواهد بود. به عنوان مثال احتمال انتخاب وزرا از میان مشاوران رئیس جمهور در این شرایط وجود دارد؛ نهاد دیگری که مورد نظر اردوغان است بالطبع شهرداری‌ها خواهد بود.

,

بالاخره اردوغانی که خود از شهرداری به این جایگاه رسیده است برنامه‌ای منسجم برای کنترل مراکز قدرت شهرداری‌ها و چگونگی برقراری نظم در آن‌ها خواهد داشت.

,

, ,

فشار بر رسانه‌ها، از جمله روزنامه‌های منتقد دولت دیگر برنامه اردوغان و حزب متبوعش در آینده نزدیک خواهد بود کما اینکه اتهام همکاری روزنامه سؤزجو با جماعت گولن در چند روز اخیر این روزنامه را واداشت تا در 20 می تمامی صفحات را سفید و خالی از مطلب چاپ نماید.

,

از طرف دیگر اردوغان با جدا کردن حزب حرکت ملی از صف مخالفان و دادن امتیازات احتمالی در آینده آن‌ها را در اقلیت قرار داده و امکان احراز اکثریت‌شان حتی به صورت ائتلاف را فراهم نخواهد کرد.

,

با تغییرات صورت رفته در داخل حزب رقبا و همکاران درون حزبی نیز تنها در صورتی قدرت ابراز عقاید خواهند داشت که در چارچوب خاص و مورد نظر اردوغان حرکت کنند و کسانی که از این دیسیپلین فاصله بگیرند به حاشیه رانده خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه