اخبار داغ

علم کندی منطقه ای همیشه بهاری:

آغاز بهار در خرداد ماه علم کندی /برف در ارتفاعات علم کندی در خرداد ماه هم هست +تصاویر

آغاز بهار در خرداد ماه علم کندی /برف در ارتفاعات علم کندی در خرداد ماه هم هست +تصاویر
ییلاقات علم کندی از زیباترین مناطق شهرستان ماهنشان است که سالانه مسافران و گردشگران زیادی را از سراسر کشور به دلیل هوای خنک و معتدل در دامان خود جای می‌دهد. در این منطقه ییلاقات بسیاری وجود دارد که مهم‌ترین آنها قارقالان نام دارد و آنطور که از نامش پیداست در اکثر روزهای سال برف دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شمیم ماهنشان، ییلاقات علم کندی از آثار ثبت شده در اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان است که همه ساله مورد استفاده عشایر استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و منطقه زنجان رود قرار می‌گیرد و اهالی آن هر ساله طی تابستان جشن ییلاق برگزار میکنند ،در واقع روستای علم کندی دارای تابستان‌های خنک و سبز، انواع گیاهان دارویی، کوه های مرتفع، غارهایی با ارتفاع نامعلوم، چشمه‌های متعدد با آب‌های سرد و شیرین و درختان میوه مختلف است اما به دلیل وجود برخی مناطق صعب العبور هنوز جایگاه خود را آنطور که باید در زمینه گردشگری پیدا نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان,

نام این روستا که ۷۰ کیلومتر از ماه‌نشان و همچنین ۱۸۰ کیلومتر از زنجان فاصله دارد از دو بخش علم کلمه عربی به معنای کوه و کند -کلمه ترکی- به معنای روستا تشکیل‌شده و دلیل آن نیز قرار گرفتن روستا بین دو کوه است. به علاوه این روستا دارای کوه‌های بلند و سر به فلک کشیده و غار بزرگی به نام برزا کهلی است که تاکنون کسی موفق به دیدن انتهای آن نشده است.

,

شغل بیشتر ساکنان ییلاقات علم کندی دامداری بوده و گردشگرانی که علاقه زیادی به مصرف لبنیات دارند می‌توانند این محصولات ناب با طعم های خاص را بدون واسطه از مردم این منطقه دریافت کنند؛ در واقع به جرات می‌توان گفت اگر فردی به دنبال مناطق دیدنی و بکر در طبیعت بوده و قصد دارد مدتی را به دور از هیاهو و آلودگی های شهری باشد، ییلاقات علم کندی ماهنشان بهترین گزینه است.

,

دراینجا بهار در خرداد ماه آغاز می شود  و در اواخر بهار و در اوایل تابستان منطقه بسیار زیبایی را می سازد  و گردشگران بسیاری را باتوجه به مفقود ماندن نام آن به خود جذب می کند . برای رفتن به این منطقه ،ابتدا باید به  روستایی پری تقریبا در ۱۵۰ کیلومتری غرب زنجان برویم. بعد مسیرمان را به طرف روستای علم کندی ادامه دهیم  ۳۵ کیلومتر فاصله آنهم  جاده خاکی دارد و بعد از رسیدن به روستای زیبای علم کندی،۲ تا ۳ ساعت باید پیاده روی کرد  تا پای کوههای قارقالان برسید ولی اگر اتومبیل شاسی بلند داشته باشید یا از اهالی علم کندی کرایه کنید ۴۰ دقیقه بیشتر راه ندارد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه