اخبار داغ

شورا و باز هم لیست امیرآبادی!

شورا و باز هم لیست امیرآبادی!
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم که خبرها و گمانه زنی ها از پیشتازی لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم دارد در حالی در ایستگاه پایانی متوقف خواهد شد که به مانند دوره چهارم از اتهامات واهی بی نصیب نخواهد ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، واقعیت امر این است که قم از ابتدای انقلاب اسلامی،‌ پایگاه اصولگرایی و دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

رأی خیره‌کننده رئیسی در مقابل روحانی آن هم در یک فضای کاملاً مسموم و غیرمنطقی، نشان دهنده این است که فضای سیاسی قم هرگز تحت تأثیر احساسات  و جنجال رسانه ای  قلم ها و حنجره هایی  اجاره‌ای قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

,

عقلانیت حاکم در قم و شعور سیاسی و بصیرت مثال زدنی مردم، همیشه زبانزد سیاسیون بوده است. به احتمال بسیار زیاد به مانند دوره چهارم شوراها، بار دیگر جریان اصولگرایی، رقابت انتخابات شورای پنجم را به سود خود تمام خواهد نمود.

,

آنگونه که از شایعه پراکنی و جنجال شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد، گو اینکه سنگ‌اندازی و وارد نمودن اتهامات بی‌اساس به مانند چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی قم در دستور کار جریانات شکست خورده انتخابات می‌باشد.

,

تکرار اصولگرایی در شورای پنجم و پیروزی چشمگیر اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری در استان قم،‌ همگی دال بر این معناست که اصولگرایی و دفاع از ارزش‌های انقلابی و ولایی در طول چند سال اخیر در قم، نه تنها نهادینه شده بلکه روند رو به رشد خود را طی نموده است.

,

برخی مدعیان مردم‌سالاری و اعتدال‌گرایی در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم که منجر به پیروزی قاطع اصولگرایان شد، با به راه انداختن جنجال رسانه‌ای از تمکین مردم به اصولگرایان ناخشنودی خود را ابراز نموده و با وارد نمودن ادعاهای واهی تخلف در انتخابات،‌ در مقابل رأی اکثریت مردم قم ایستادگی نمودند.

,

انتصاب لیست پیروز شورای چهارم به امیرآبادی، همسو دانستن فرمانداری با اصولگرایان و ادعاهای پوچ و واهی تخلف در انتخابات شورا، گوشه‌ای از اتهاماتی بود که ناکامان شورای چهارم برای فرار  از شکست خود، مطرح نمودند.

,

بازشماری 10درصد آراء، طی روزها و هزینه میلیون‌ها تومان برای انجام این  شمارش مجدد  آرا ثابت کرد که انتخابات در کمال صحت و سلامت برگزار شده و هیچگونه تخلف و تقلبی در کار نبوده است. اما اینک پس از 4 سال دوباره ناکامان انتخابات برای سرپوش گذاشتن به شکست‌های پی در پی خود با گسیل نیروهای خود به شبکه‌های اجتماعی، با ادعای واهی تخلف دست به کار شدند و انتخاب اصلح مردم را زیر سئوال برده‌اند.

,

اتهام تخلف از سوی برخی ناکامان انتخابات شورای پنجم در حالی مطرح می‌شود که با بررسی ترکیب هیئت‌های اجرایی و نظارت و نقش و مسئولیت هر یک از این دو به ادعاهای واهی گردانندگان پشت پرده این جریان پی خواهیم برد.

,

ترکیب هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای شهر قم عبارتند از آقای نوپوش باجناق استاندار قم، آقای گلفشان اصلاح‌طلب و رئیس جمعیت هلال‌احمر استان، آقایان شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش دولت اعتدال، سیدی، عباسی، لاجوردی، ذاکری و عفتان جزو نیروهای منتسب به جریان امام و رهبری در استان قم، مهندس رضوی مسئول برنامه و بودجه دولت اعتدال  در قم، امانی و طیبی و سلیمانی از مسئولین ستاد روحانی در سال 92، سلیمانی مسئول هیئت مرکزی بازرسی  از نیروهای اعتدال  و آقای سیار فرماندار دولت اعتدال، که همگی از جمله اعضای هیئت‌های اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم می‌باشند.

,

با نیم نگاهی به اسامی، عملکرد و سابقه سیاسی و اجرایی هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم، این امر به وضوح روشن خواهد شد که در این هیئت هیچ اثری از امیرآبادی و اصولگرایان به چشم نمی‌خورد.

,

اما هیئت‌های نظارت شهرستان استان قم:

,

هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان قم مسئول نظارت بر انتخابات شهر قم می‌باشد که این هیئت پس از اعلام نتایج انتخابات از سوی هیئت‌های اجرایی، صحت انتخابات را تأیید خواهد کرد.

,

هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان قم عبارت است از آقای وافی، که دارای تجربه و سابقه در هیئت‌های نظارت استان‌های کرمان و قم بوده است، سلطانیان اصلاح‌طلب همراه با زارع و صادقی اصولگرا در کنار محقق از منتسبین به جریان امام و رهبری از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان قم می‌باشند.

,

و اما هیئت عالی نظارت بر انتخابات  شورای شهر قم که در رأس آن احمد امیرآبادی فراهانی قرار دارد متشکل از سه نماینده محترم مردم قم در مجلس شورای اسلامی می‌باشد. این هیئت در روند اخذ رأی، چینش نیرو و شعب رأی، شمارش و تجمیع آراء هیچگونه دخالتی ندارند.

,

به استناد ماده 55 و 56 قانون تشکیلات و وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور، پس از اعلام نتیجه انتخابات از سوی فرمانداری و هیئت‌های اجرایی، کاندیداها 2 روز فرصت دارند که برای شکایت به هیئت‌های نظارت مراجعه نمایند و این آغاز کار جدی هیئت نظارت بر انتخابات استان می‌باشد.

,

با این توضیح مختصر روشن شد که تقریباً اخذ رأی و اجرای انتخابات شوراها توسط دولت انجام شده و هرگونه تخلف احتمالی در انتخابات متوجه دولت می‌باشد و از نظر قانونی هیچ ارتباطی به هیئت‌های نظارت ندارد و بهانه‌تراشی و وارد کردن اتهامات بی‌اساس به هیئت‌های نظارت و شخص امیرآبادی، چیزی نیست جز خیال‌پردازی و سرپوش گذاشتن به عدم اقبال مردم به نیروهای سیاسی ورشکسته.

,

احمد امیرآبادی فراهانی در برنامه زنده رادیویی قم و هم در گفتگوی ویژه شبکه استانی قم و هم در جلسه فرمانداری بارها  لیست انتخاباتی موسوم به لیست امیر آبادی را تکذیب کرده اند.

,

از عجایب این دوره از انتخابات شورا، حضور یک کاندیدا در عرصه رقابت‌ها با شعار «اولویت کار و ازدواج جوانان» بود. این کاندیدا که در این روزها در شبکه‌های اجتماعی تخلف در انتخابات را مطرح می‌کند و سیل اتهامات را متوجه امیرآبادی می‌نماید، از وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا کوچکترین اطلاعی ندارد چرا که رسیدگی به امر کار و ازدواج جوانان جزو وظایف دولت است نه جزو وظایف شورای شهر.

,

و شاید برای برخی این سئوال مطرح باشد که چگونه است که یک لیست و جریان برای دو دوره پیاپی می‌تواند  اکثریت شورا را به دست بگیرند.

,

برای تنویر افکار عمومی، البته نه برای مدعیان مردم‌سالاری و نه برای جریان شکست خورده شورای چهارم، مجلس نهم و مجلس دهم و نه برای جریان شکست خورده شورای پنجم، آری برای تنویر افکار عمومی باید گفت که چگونه می‌شود در مجلس دهم لیست امید 100درصد کرسی‌های مجلس را به خود اختصاص دهد؟ و چگونه است که لیست امید پیشتاز انتخابات شورای پنجم در تهران می‌شود؟

,

پیروزی اصلاح طلبان و لیست امید در مجلس دهم و شورای پنجم، مصداق دموکراسی و مردم‌سالاری قلمداد می‌شود ولی در شهر قم پیروزی لیست اصولگرایان به عنوان لیست امیرآبادی عنوان می‌گردد!

,

دموکراسی و مردم‌سالاری را چه در تهران و چه در قم باید پاس بداریم. برای عبور از وضعیت فعلی و رسیدن به جامعه آرمانی باید رأی مردم فصل‌الخطاب باشد و این بزرگترین درد قرن حاضر ایران بعد از مشروطه است که متأسفانه کسانی که دم از مردم‌سالاری و دموکراسی می‌زنند، اولاً در تبیین نظری این مفاهیم پای در گل دارند و ثانیاً مردم‌سالاری و جمهوریت را پیروزی من، و اقتدار من می‌دانند و در صورت پیروزی جریان و حزب خود ، خویشتن  را مردم‌سالار و خود را دموکرات می‌دانند و در صورت پیروزی رقیب، مردم را بی‌سواد و حاشیه می‌پندارند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه