اخبار داغ

محققان خبر دادند؛

ساخت کلیه مصنوعی و نجات بیماران کلیوی

ساخت کلیه مصنوعی و نجات بیماران کلیوی
احتمالا تا پایان این دهه کلیه مصنوعی (که به اندازه مشت انسان است) وارد بازار میشود و خاطر بیماران را بسیار آسوده خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از "تیتر1": به نقل از ایندیا تایمز؛ هزاران نفر با بیماری مزمن کلیوی بواسطه دستگاههای دیالیز زنده اند که آنها را ساعتها روی تخت بیمارستان گرفتار میکند. احتمالا تا پایان این دهه کلیه مصنوعی (که به اندازه مشت انسان است) وارد بازار میشود و خاطر بیماران را بسیار آسوده خواهد کرد.

دکتر شوو روی (پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو و دستیار شرکت مخترع تانکر) گفت: این دستگاه در امریکا و قبل از تایید سازمان غذا و دارو طی یکسری آزمایشات ایمنی و اثربخشی روی صدها بیمار در آن کشور در حال طراحی و ساختن است.
او در سالنی مملو از پزشکان، امدادگران و بیماران گفت: این دستگاهی است که در شکم جای داده میشود و توسط قلب قدرت عمل خواهد داشت. این دستگاه برای تصفیه کردن خون و انجام سایر عملکردهای کلیه شامل: تولید هورمون و کمک به کنترل فشار خون طراحی شده است.
وی افزود: برخلاف همودیالیز مرسوم که فقط سموم را از خون تصفیه میکند، کلیه مصنوعی غشایی دارد که خون و راکتور زیستی شامل سلولهای حیاتی کلیه (که در طول دیالیز در معرض خون قرار دارند) را تصفیه میکند. از دید کلی، کلیه مصنوعی کار خود را بهتر از دیالیز مرسوم انجام میدهد.

در "مرحله نهایی بیماری کلیوی" کلیه ها به مدت طولانی قادر به دفع مواد زائد و مایعات اضافی از بدن نمیباشند. در این مرحله بیماران گاهی بیشتر از سه بار در هفته دیالیز میشوند.
سالانه حداقل 2500 نفر در هندوستان بخاطر بیماری کلیوی میمیرند. دیابت و فشار خون بالا دو عامل شایع بیماری کلیوی و سایر بیماریها هستند.

در ایالت تامیل نادو (ایالتی در جنوب شرقی هند، در ساحل کوروماندل) بین ژانویه 2012 تا مه 2016 بیشتر از 221 هزار نفر با هزینه ای بالغ بر 169 هزار روپیه تحت درمان دیالیز قرار گرفتند. کسانی که در مرحله پیشرفته بیماری بودند این هزینه های گزاف را برای بهتر شدن کیفیت زندگی شان متحمل میشدند. علاوه بر دیالیز، 60 هزار نفر تصمیم به درمان سنگ کلیه و انجام پیوند کلیه گرفتند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتر1", ایندیا تایمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
ساخت کلیه مصنوعی و نجات بیماران کلیوی
, ساخت کلیه مصنوعی و نجات بیماران کلیوی,


دکتر جورج آبراهام (نفرولوژیست) گفت: حداقل 3 هزار نفر در لیست انتظار پیوند کلیه بودند. گرفتن یک عضو هنوز هم آسان نیست. بنابراین بیمارانی که در مرحله پیشرفته ای از بیماری اشان هستند باید تحت درمان دارویی و دیالیز قرار بگیرند.
پزشکان نمیتوانند قیمت تقریبی کلیه مصنوعی را به بیماران بگویند اما معتقدند هزینه آن بسیار کمتر از دیالیز و پیوند معمولی است.

دکتر سومیا وامیناتان (مدیر کل ICMR) گفت: اتحادیه وزارت بهداشت برای حل مشکلات سلامت مردم هند در حال همکاری با متخصصان در رشته های مختلف است. شرکت تانکر مفتخر است که با پزشکان و دانشمندان جوان در زمینه نفرولوژی همکاری دارد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه