اخبار داغ

نادیده گرفتن استاندارد در جاده های سیستان/وجود تپه هایی بنام سرعت گیر در خیابان های جنوب شرق

نادیده گرفتن استاندارد در جاده های سیستان/وجود تپه هایی بنام سرعت گیر در خیابان های جنوب شرق
در استان سیستان و بلوچستان نصب سرعت گیر در چهارچوب قوانین اجرا نمی شود و مسئولین مربوطه ه هر شکل که میل دلشان باشد این سرعت گیرها را ایجاد می کنند تا رانندگان را تحت فشار قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ سرعت گیر های در بسیاری از شهرهای ایران باعث کاهش سرعت خودرو ها در مراکز شلوغ می شود، به طور کل می توان گفت که ایجاد این سرعت گیرها سیاستی برای کاهش تصادفات و همچنین  جلوگیری از بروز حوادث بخصوص در کنار مدارس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای هیرمند؛,

اما نصب هر یک از تابلوها و سرعت گیر های راهنمایی و رانندگی باید در چهارچوب مقررات ایجاد و نصب گردد، مثلا در مکان سبقت ممنوع نمی توان تابلویی با عنوان کارگران مشغول کار هستند نصب کرد، در ایجاد سرعت گیرها نیز این مسئله کاملا صدق می کند.

,

به طور کل در استان سیستان و بلوچستان نصب سرعت گیر در چهارچوب قوانین اجرا نمی شود و مسئولین مربوطه به هر شکل که میل دلشان باشد این سرعت گیرها را ایجاد می کنند تا رانندگان را تحت فشار قرار دهند.

,

اگر به شهر های دیگر استان ها سفر کرده باشید از وجود سرعت گیرهای وسط خیابان قطعاً لذت خواهید برد و جهت احترام به قوانین قطعاً سرعت خود را کاهش می دهند.

,

ایجاد سرعت گیر ها در استان سیستان و بلوچستان قطعاً جهت آزار رانندگان ایجاد می شود و هیچ گونه اهدافی برای کاهش سرعت خودرو ها ندارند ؛ ارتفاع  و همچنین عدم نصب تابلو در چند متری سرعت گیر ها و از همه مهمتر رنگ مشکی آها می تواند درسر بزگی را برای رانندگان در جاده ها ایجاد کند.

,

گرچه راه های شهرستان مرزی هیرمند اکثراً  در مسیر روستاها قرار دارند و وجود سرعت گیر می تواند به کاهش حوادث رانندگی کمک کند، اما عدم استاندارد در این سرعت گیر ها همواره مشکلات عمده ای را برای رانندگان ایجاد کرده است.

,

نارویی یکی از تاکسی داران در شهرستان هیرمند ضمن گلایه از عدم استاندارد سرعت گیرها در جاده های این شهر گفت: معمولا برای احداث سرعت گیر در شهرستان هیرمند از آجر و قیر استفاده می شود.

,

وی افزود: مسئولین مربوطه پس از چیدن دو ردیف آجر بر روی آن سیمان می ریزند تا کوهی از سرعت گیر را ایجاد کنند.

,

نارویی تصریح کرد: به دلیل تردد در این مسیرها تاکسی داران در هر ماه باید به جلوبندی سازان مراجعه کنند تا تعمیرات لازم را در جهت خرابی هایی که از وجود سرعت گیرها به وجود می آیند را تعمیر کنند.

,

 

,

, ,

اکثر سرعت گیر های شهرهای استان غیر استاندارد است

, اکثر سرعت گیر های شهرهای استان غیر استاندارد است,

رئیس پلیس راهور استان در این خصوص گفت: اکثر سرعت‌گیرهای موجود در شهرهای استان به ویژه زاهدان غیراستاندارد است.

,

سرهنگ ابوالحسن ملکی با بیان این که اکثر سرعت‌گیرهای موجود در خیابان ‌های شهرهای استان به ویژه زاهدان از استاندارد لازم برخوردار نیست ادامه می دهد: 10 ماه قبل نیز برای استاندارد سازی به شهرداری هشدار دادیم اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

,

وی هدف از نصب سرعت گیر در خیابان ها و نزدیکی اماکنی مانند مدارس را محافظت از جان عابران پیاده عنوان می کند و ادامه می دهد: رانندگان موظفند با رسیدن به سرعت گیر سرعت خود را کم کنند تا عابران با آرامش از عرض خیابان عبور کنند.

,

وی می افزاید: رانندگانی که سرعت مجاز را رعایت نمی کنند و با انجام حرکات نمایشی از سرعت گیر عبور می کنند خودشان مسئول آسیب وارد شده به خودرویشان هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه