اخبار داغ

یادداشت/

"فریب بزرگی" که خیلی زود برملا شد!

"فریب بزرگی" که خیلی زود برملا شد!
رقص شمشیر ترامپ با شاه سعودی و تهدید ایران به جنگ ظاهراً خیلی زودتر از آنچه روحانی تصورش را می‌کرد شعار مردم فریب "دور شدن سایه جنگ" را در نظر حامیانش از سکه انداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در بهبوهه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، دولت در اقدامی حیرت‌آور و البته با پشتیبانی گسترده رسانه‌های بیگانه، تلاش کرد به مردم بقبولاند اگر به روحانی رأی ندهند و آقای رئیسی به ریاست‌جمهوری برسد، باید در انتظار جنگ و حمله نظامی آمریکا باشند! در حقیقت "ترساندن مردم از سایه جنگ"؛ مهمترین و اصلی‌ترین حربه‌ای بود که روحانی علیه رقیبش بکار گرفت!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما این دروغ بزرگ که چند روز پیش از انتخابات، رهبر حکیم انقلاب درباره آن هشدار دادند، تنها یک روز بعد از انتخابات افشا شد.

,

رئیس جمهور آمریکا که بعد از اعلام نتایج انتخابات ایران به عربستان سفر کرد؛ در نخستین اقدام، قراردادی 110 میلیارد دلاری با ملک سلمان امضا کرد و ایران را طلایه‌دار گسترش تروریسم در جهان خواند. بر هیچ عقل سلیمی پوشیده نیست که امضای این قرارداد حامل پیام مهمی برای ایران و به خصوص شخص روحانی و حامیانش بود.

,

جالب اینجاست که این تحرکات هم نتواست از انفعال رخنه کرده در دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم بکاهد؛ تاجایی که آقای ظریف به جای تلاش برای منصرف کردن کشورهای مسلمان منطقه از پیوستن به ناتو عربی غربی که علیه کشورمان با دعوت آمریکا و همراهی عربستان شکل‌ گرفت، سرگرم فعالیت‌های انتخاباتی شد و در پاسخ به این تهدیدها و توهین‌های شدید علیه کشورمان تنها به یک واکنش توئیتری بسنده کرد!*

,

وااسفا که همسایه مسلمان ایران‌ستیز هر روز شمشیرش را برای ایران تیزتر می‌کند و رئیس جمهور منتخب کشور ما در مناظره‌های انتخاباتی رقبایش را متهم می‌کرد که چرا با حمله‌کنندگان به سفارت سعودی در تهران زمانی عکس یادگاری گرفته‌اند و سنگ دشمنی‌ را به سینه‌ می‌زند که با گستاخی تمام در دیدار اخیر با همتای غربی‌اش، ایران را به صدور افراط‌گرایی اسلامی به جهان متهم می‌کند.

,

به نظر می‌رسد روحانی با رجوع به همان تجربه دفاع مقدس که این روزها کارنامه آن را حسابی سردست گرفته و می‌چرخاند، خوب می‌داند که اگر همان موشک‌های شعارنویسی شده نباشد،‌ دشمن قداره‌بند لحظه‌ای برای حمله به ایران درنگ نخواهند کرد. پس باید بیش از هر چیزی به نیروهای مسلح کشور و بیداری و بصیرت امت پای‌بند باشد.

,

خوب است که حامیان حسن روحانی نیز از خواب غفلت برخیزند؛ به نظر می‌رسد دیدار پرحاشیه و معنادار ترامپ و شاه عربستان خط قرمز پررنگی بر شعار "رأی به روحانی رأی به امنیت و آرامش و صلح با دنیاست" کشید. و بار دیگر مهر تأییدی بر حکمت و صداقت رهبر فرزانه‌ نشاند؛ آنجا که فرمود: گاهی می‌شنویم بعضی می‌گویند یا در گذشته گفته‌اند که "وقتی ما آمدیم مسئولیت پیدا کردیم، توانستیم سایه جنگ را از سر کشور رفع کنیم"، اما این حرفها درست نیست و واقعیت آن است که در تمامی سالهای متمادی، حضور ملت در صحنه، موجب رفع سایه جنگ و تعرض از سر ایران شده است.

,

پی نوشت:

,

*ایران ـ که تازه یک انتخابات واقعی را پشت سرگذاشته است ـ توسط رئیس‌جمهور آمریکا در آن «مهد دمکراسی و میانه روی» مورد حمله قرار می‌گیرد. آیا این سیاست خارجی است یا صرفا دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان سعودی؟

,

انتهای پیام/خ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه