اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان خبرداد:

پیش بینی 5 تن پیله تر از نوغانداران شهرستان رامیان

پیش بینی 5 تن پیله تر از نوغانداران شهرستان رامیان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: پیش بینی تولید 5 تن پیله تر از نوغانداران در این شهرستان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گل رامیان، یداله رجبلو مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت نوغان در این شهرستان خبر داد و گفت: نوغانداران از ابتدای اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز کردند و تا نیمه‌اول خرداد به کار خود پایان می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گل رامیان, گل رامیان, گل رامیان,

وی اظهار کرد: در سال جاری 130 جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران این شهرستان توزیع شد و پیش‌بینی تولید پنج تن پیله تر از نوغانداران شهرستان رامیان را داریم.

,

رجبلو افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال قیمت خرید تضمینی پیله تر 18 هزار تومان باشد و نیز به قیمت 20 تا 25 هزار تومان خریداری شود.

,

وی با بیان اینکه مشکل بازرگانی یکی از مشکلاتی که همواره در زمینه کرم ابریشم بوده است، بیان کرد: در سنوات گذشته با توجه به وجود توتستان‌های بسیاری در شهرستان رامیان، متاسفانه طی 10 سال گذشته تاکنون برخی از توتستان‌های ما تخریب شدند و درصدد هستیم مجددا توتستان‌ها را توسعه ببخشیم.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان با اشاره به مشکل دیگر نوغانداران این شهرستان، تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم در شهرستان رامیان از زمانهای گذشته تا کنون به صورت سنتی در منزل خود در حال انجام است و چندسالی است که به سمت نوغانداری مدرن پیش می‌رویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه