اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

وجود حضرت زهرا (س) بزرگترین افتخار تشیع/ اولین شاخصه مُبلغ دینی «عالِم به زمانه بودن» است

وجود حضرت زهرا (س) بزرگترین افتخار تشیع/ اولین شاخصه مُبلغ دینی «عالِم به زمانه بودن» است
آیت‌الله حائری شیرازی گفت: عالمی که زمان‌شناس باشد و از رازها و حیله‌ها و راه‌کارهای ظالمان و ستمگران وجهانخواران و ستمگران، آگاه باشد، در دام‌هایی که آنها برایش می‌نهند نقشه‌های آنها را می‌شناسد و دست آنها را از پس وقایع می‌بیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث؛ عضو مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز، در دومین گردهمایی خواهران مُبلغ استان اصفهان، به بحث شاخصه‌های یک مُبلغ در دوران معاصر پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از مباحث, ؛ عضو مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز، در دومین گردهمایی خواهران مُبلغ استان اصفهان، به بحث شاخصه‌های یک مُبلغ در دوران معاصر پرداخت.,

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی با اشاره به حدیثی از امام صادق « العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس»؛ بیان کرد: بر اساس این حدیث عالمی که زمان‌شناس باشد و از رازها و حیله‌ها و راه‌کارهای ظالمان و ستمگران وجهانخواران و ستمگران، آگاه باشد، در دام‌هایی که آنها برایش می‌نهند، نمی‌افتد و اموری که آنها مشتبه می‌سازند تا او حیران و گمراه گردد، او را به حیرانی و گمراهی نمی‌اندازد و نقشه‌های آنها را می‌شناسد و دست آنها را از پس وقایع می‌بیند.

,

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در گذشته خیران برای آسایش مردم آب انبار می ساختند ولی اگر امروز خیری چنین عملی را انجام دهد، پول خود را هدر داده است و خیری نکرده است، چراکه مطابق با شرایط و نیازهای زمان عمل نکرده است.

,

استاد حوزه بابیان اینکه برای آنکه عمل ما خیر محسوب شود و موجب ثمره‌ای سودمند باشد، باید مطابق با نیازهای زمانه و با استفاده از شرایط زمانه باشد گفت: بنابراین امروز بر مبلغان و عالمان دینی آگاهی نسبت به نیازهای زمانه و استفاده از ابزارهای نوین روز ضروری است.

,

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مبلغ دینی، عالِم به زمانه بودن است، خاطرنشان کرد: اخطار قران کریم به زنان مؤمنه این است که دچار خود کم بینی نشوند و ظرفیت ها و توان‌های خود را کم نپندارند.

,

* هرکسی بخواهد فرهنگ غربی را جانشین فرهنگ اسلام کند، در حکم محاربه با امام زمان (عج) است

, * هرکسی بخواهد فرهنگ غربی را جانشین فرهنگ اسلام کند، در حکم محاربه با امام زمان (عج) است, * هرکسی بخواهد فرهنگ غربی را جانشین فرهنگ اسلام کند، در حکم محاربه با امام زمان (عج) است,

استاد حوزه عنوان کرد: زنان در اروپا امروزه، وسیله تفریح و بازیچه مردان محسوب می‌شوند که این مصداق خود کم بینی است، این تفکر که زنان برای مردان خلق شده‌اند اشتباه است اما در مقابل بزرگترین افتخار شیعه این است که بانویی چون حضرت زهرا (س) در رأس اهل‌بیت قرار دارند.

,

وی با اذعان به اینکه هرکسی بخواهد فرهنگ غربی را جانشین فرهنگ اسلام کند، در حکم محاربه با امام زمان (عج) است، ابزار کرد: کسی که در خدمت فرهنگ غرب باشد، گرچه به لحاظی جسمی مرد باشد ولی جزء نساء فرهنگی محسوب می‌شود چراکه حامل نطفه فرهنگ غربی است.

,

آیت‌الله حائری شیرازی افزود: اما خواهرانی که حامل نطفه فرهنگ اسلامی و مکتب اهل‌بیت هستند، نساء نبوده و رجل محسوب می‌شوند و بدانید دشمنان درصدد بردن آبروی کسانی هستند که حامل فرهنگ اسلامی هستند و خواهران طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران در رأس آنها قرار دارند.

,

وی بابیان اینکه یکی از رسالت‌های امروز خواهران طلبه این است که کتاب‌های دیگر ادیان و مکتب‌های جهان و علوم انسانی غربی را دقیق مطالعه کنند گفت: چراکه این امر باعث می‌شود طلاب با قوت پاسخ شبهات را در جهان بدهند.

,

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: احکام اسلامی هم نساء دارد و هم ابناء، نماز و روزه و حج و.. نساء هستند چراکه حامل نطفه اسلام بوده ولی ولایت نطفه اسلام است و ابناء محسوب می‌شود، تمام دعوای ظالمان و قدرت طلبان و مستکبران از گذشته تا به امروز بر سر مسئله ولایت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه