اخبار داغ

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی:

تکریم و غبارروبی مساجد استان در آستانه ماه رمضان/ غبارروبی مسجد فاطمه معصومه(س) و امام صادق(ع) توسط مسئولان

تکریم و غبارروبی مساجد استان در آستانه ماه رمضان/ غبارروبی مسجد فاطمه معصومه(س) و امام صادق(ع) توسط مسئولان
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: قبل از ماه رمضان مساجد عطرافشانی و غبارروبی می شود و در واقع یک خانه تکانی صورت می گیرد و آماده استقبال از ماه مبارک رمضان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد ملایی،  مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی ، در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ در خصوص  غباررویی مساجد با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهارکرد: هرسال دهه ی آخر ماه شعبان یعنی از 20 تا 29 شعبان دهه  تکریم و غبارروبی مساجد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار خاورستان؛ , خبرنگار , خاورستان؛, خاورستان؛, ,

 وی افزود: هدف از دهه تکریم مساجد؛  آماده کردن مساجد برای ماه مهمانی خدا؛ ماه مبارک رمضان است.

,

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد : اکنون  چند سالی شده که تغییراتی ایجاد شده و دهه ی تکریم و غبارروبی مساجد شامل دو بخش تکریم و بخش غبارروبی شده است.
 

,
,

حجت الاسلام ملایی تصریح کرد: بحث تکریم به معنای این است که جایگاه مسجد شناخته شود و مسجد تراز انقلاب اسلامی،  ابعاد و کارایی آن شناخته و احیا شود چرا که متاسفانه مساجد امروز ما با مساجد صدر اسلام و مساجد تراز انقلاب اسلامی فاصله گرفته است .

,

وی با اشاره به اینکه هر روز از دهه تکریم و غبارروبی مساجد متناسب با هر روز  از این دهه ماه شعبان، عنوان بندی شده است بیان کرد: بطور مثال  20 شعبان مسجد به عنوان بستر ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، 21 شعبان مسجد به عنوان مرکز بصیرت بخشی وروشنگری ، 22 شعبان روز انتخابات بوده و مسجد جلوه گاه حماسه ی حضور سیاسی مردم ،  23 شعبان مسجد کانون نقش آفرینی بانوان مسلمان در جهان،  24شعبان مسجد مروج امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است.

,

 

,

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود:همچنین 25 شعبان  به روز مسجد،  محراب  فعالیت های اجتماعی ، 26 شعبان مسجد پرچم دار نشر قرآن و فرهنگ اهل بیت ، 27 شعبان که با روز مقاومت و آزاد سازی خرمشهرهمزمان است مسجد کانون انقلاب و بستر نشر فرهنگ ایثار و شهادت،  28 شعبان روز مقاومت و پایداری ، مسجد هسته ی مقاومت فرهنگی ، 29 شعبان مسجد میعادگاه منتظران انقلابی که با روز جمعه عملا دهه ی تکریم و غبارروبی به پایان می رسد.

,

 

,

حجت الاسلام ملایی  اضافه کرد : همچنین ائمه ی جماعت در سراسر کشور سعی می کنند که موضوع تکریم و غبارروبی مساجد را تبیین کنند و یک جریان سازی برای حرکت به سمت مساجد تراز انقلاب اسلامی انجام شود.

,

وی یاد آور شد :  باتوجه به اینکه ما از مسجد تراز انقلاب اسلامی فاصله داریم، در این دهه سعی می شود دوباره جایگاه مسجد تراز انقلاب اسلامی یادآوری شود و برای حرکت به سمت مسجد تراز انقلاب اسلامی انگیزه سازی شود.

,

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص غبارروبی مساجد در ماه مبارک رمضان تصریح کرد :  به خاطر این که ماه بعد ماه مهمانی خدا است برای آماده سازی، همه مساجد غبارروبی می شود و این موضوع به امروز و دیروز برنمی گردد و از همان صدر اسلام تا حالا بوده است.

,

حجت الاسلام ملایی  ادامه داد : قبل از ماه رمضان مساجد عطرافشانی و غبارروبی می شود و در واقع یک خانه تکانی صورت می گیرد و آماده استقبال از ماه مبارک رمضان می شود.

,

 
وی بیان کرد : در استان ما حدود 2 هزار مسجد وجود دارد که از این مساجد حدود 650 تا در کل سال فعالیت های فرهنگی وجود دارد، اما درماه مبارک رمضان به دلیل این که به همت سازمان تبلیغات خیلی از طلبه ها و روحانیون از قم و مشهد به استان می آیند یک هزار و 100 مسجد،  فعال می شود.

,
,

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد:  کار غبارروبی درمساجد کارهمگانی و مردمی است که خود مردم درحال انجام آن  درسطح  استان هستند.

,

حجت الاسلام ملایی  با اشاره به اینکه با توجه به اینکه مسجد بزرگترین پایگاه فرهنگ، اسلام و انقلاب است و   مسئولین هم وظیفه ی مشارکت دارند اظهارکرد: مسئولین به خصوص مسئولین مرتبط با مساجد؛ دو مسجد فاطمه معصومه (ع) در مهرشهر و مسجد امام صادق واقع در خیابان سجادشهر  را غبارروبی می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه