اخبار داغ

رئیس دامپزشکی آبیک خبر داد:

انجام تست سل و بروسلوز برای بیش از ۶۹ هزار دام

انجام تست سل و بروسلوز برای بیش از ۶۹ هزار دام
رئیس اداره دامپزشکی سهرستان آبیک گفت: در سال 1395 در مجموع 32هزار و600 راس دام سنگین تحت پوشش تست سل و 36هزار و 488راس دام سنگین تحت پوشش تست بروسلوز قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی یعقوبی،رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک در گفت وگو با  نگاه آبیک اطهار کرد: در راستای برنامه های سازمان دامپزشکی کشور اکیپ مبارزه با بیماریهای دامی شهرستان آبیک بر روی دام های واحدهای گاوداری صنعتی شهرستان عملیات تست سل و بروسلوز را انجام دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آبیک ,

رییس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: بیماری سل و بروسلوز از مهم ترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام می باشد.
وی تشریح کرد: بهترین و موفق‌ترین روش‌های پیشگیری از بیماری سل گاوی رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از جمله اعمال اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام‌های پرخطر است.
یعقوبی در ادامه افزود: که در این راستا عملیات تست سل و بروسلوز در دامداریهای شهرستان با موفقیت صورت پذیرفت.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان آبیک از لحاظ تعداد گاو شیری در رتبه برتر استان قرار دارد در سال ۱۳۹۵ در مجموع ۳۲هزار و۶۰۰ راس دام سنگین تحت پوشش تست سل و ۳۶هزار و ۴۸۸راس دام سنگین تحت پوشش تست بروسلوز قرار گرفتند.
وی در ادامه اضافه کرد: واکسیناسیون دام‌ها، شناسایی کانون‌های آلوده و رعایت بهداشت در دامداری‌ها را از روش‌های پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز است.
یعقوبی در پایان ضمن هشدار به مدیران واحدهای دامداری در خصوص ورود و خروج بدون مجوز دام از دامداری‌ها خاطرنشان کرد با برنامه ریزی‌های به موقع در انجام تست سل و بروسلوز و رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای و همچنین اعمال نظارتهای لازم، میزان ابتلا دامداریهای تحت پوشش دامپزشکی شهرستان به بیماریهای سل و بروسلوز کاهش چشمگیر خواهد داشت.

,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه