اخبار داغ

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

هیچ کمپ ترک اعتیادی برای معتادان زن در زنجان وجود ندارد/ نیازمند بازنگری اساسی در شیوه های درمان اعتیاد هستیم

هیچ کمپ ترک اعتیادی برای معتادان زن در زنجان وجود ندارد/ نیازمند بازنگری اساسی در شیوه های درمان اعتیاد هستیم
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: مرکز اقامتی میان مدت برای ترک اعتیاد بانوان در زنجان وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم تقی نصیری امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم با بیان اینکه با وجود نیاز به ایجاد مرکز اقامتی میان مدت برای زنان معتاد تاکنون مرکزی در سطح استان ایجاد نشده است، اظهار داشت: در سال 94 سازمان بهزیستی به عنوان متولی صدور مجوز برای کمپهای ترک اعتیاد صدور مجوز برای مراکز ترک اعتیاد را متوقف کرده و نسبت به اصلاح این مراکز اقدام کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

وی تصریح کرد: با اجرای دستور العمل و پروتکل جدید "مراکز ترک اعتیاد" (مراکز اقامتی میان مدت) از اول فروردین ماه سال 1395 در سراسر کشور ، تاکنون هیچ مورد صلاحیت دار و متقاضی برای راه اندازی کمپ بانوان نداشته ایم.

,

نصیری گفت: ضابطه‌های مختلفی در دستور العمل جدید در نظر گرفته شده است که  از جمله آنکه فردی که تمایل به اخذ مجوز این مراکز را دارد، حتماً باید دارای تحصیلات دانشگاهی باشد که امیدواریم اصلاح این موارد سبب افزایش کارایی مراکز ترک اعتیاد شود.

,

, ,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه روند درمان اعتیاد به دو صورت سرپایی و بستری انجام می شود، خاطرنشان کرد: در درمان سرپایی معتاد با مراجعه پزشک مشاوره شده و داروی مورد نیاز خود را دریافت می کند اما در روش بستری فرد از یک تا سه ماه در مراکز اقامتی میان مدت بستری می شود که متاسفانه چنین مرکزی برای درمان اعتیاد بانوان در سطح استان زنجان وجود ندارد.

,

 

,

*کمتر از 20 درصد از افرادی که اقدام به ترک کرده اند مصرف مواد را کنار گذاشته اند

, *کمتر از 20 درصد از افرادی که اقدام به ترک کرده اند مصرف مواد را کنار گذاشته اند, *کمتر از 20 درصد از افرادی که اقدام به ترک کرده اند مصرف مواد را کنار گذاشته اند,

وی با اشاره به ضرورت بازنگری اساسی در شیوه های درمان اعتیاد خاطرنشان کرد: متاسفانه کمتر از 20 درصد از افرادی که اقدام به ترک کرده اند مصرف مواد را کنار گذاشته اند و در بیش از 80 درصد دوباره مصرف مواد را داشته اند.

,

نصیری افزود: یکی از مهمترین دلایل کارامد نبودن دوره های ترک عدم توجه به توصیه های پزشک توسط معتادان در حال ترک و نیز بکار گیری روش نامناسب درمان است.

,

, ,

وی با بیان اینکه آمار مشخصی از تعداد معتادان زن در کشور وجود ندارد، ابراز کرد: بسیاری از افراد اعتیاد خود را کتمان می کنند و این پنهانکاری در خصوص اعتیاد بانوان شدیدتر است.

,

این مقام مسئول افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده 9 درصد از جامعه هدف معتادان را بانوان تشکیل می دهند که این میزان در استان ما نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

,

 

,

*6درصد از معتادان زنجان را زنان تشکیل می دهند

, *6درصد از معتادان زنجان را زنان تشکیل می دهند, *6درصد از معتادان زنجان را زنان تشکیل می دهند,

نصیری خاطرنشان کرد:  6 درصد از معتادان زنجان را زنان تشکیل می دهند که  بیش از یک هزار نفر می شود.

,

وی با بیان اینکه بر اساس آمار موجود یک درصد از مردم استان دارای اعتیاد هستند، گفت: باید به این آمار میزان اعتیاد پنهان را نیز اضافه کرد که با احتساب این موضوع  بین 15 تا 20 هزار نفر از جمعیت استان درگیر اعتیاد هستند.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه مسئله اعتیاد از بزرگترین آسیبهای اجتماعی کشور ما محسوب می شود، عنوان کرد: متاسفانه اعتیاد یک زن و مادر تبعات بسیار بیشتری برای خانواده و جامعه بدنبال دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه