اخبار داغ

امام جمعه بوشهر:

نصب هرگونه بنر برای جمع‌آوری زکات در طول ماه رمضان اشکال شرعی دارد

نصب هرگونه بنر برای جمع‌آوری زکات در طول ماه رمضان اشکال شرعی دارد
امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به این که زکات فطریه مکمل روزه ماه رمضان است نصب هرگونه بنر برای جمع‌آوری زکات در طول ماه رمضان دارای اشکال شرعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز؛ آیت الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در اولین نشست شورای زکات استان بوشهر اظهار داشت: زکات فریضه الهی است که هم برای مودی و هم برای رفع چالش های اقتصادی جامعه می تواند مثمر ثمر واقع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز؛,

وی افزود:استان بوشهر به عنوان استانی پیشرو در عرصه دین همواره پیشگام در تحقق احکام اسلامی است که به همین جهت در عرصه دریافت زکات رشد خوبی داشته و از استان های پیشگام در سطح کشور محسوب می‌شود.

,

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در قرآن در خصوص زکات آیات فراوانی است که در آن زندگی بدون زکات بی ثمر جلوه داده شده که حتی نماز را بدون زکات قابل قبول نمی‌داند.

,

وی یادآور شد: با توجه به این که زکات فطریه مکمل روزه ماه رمضان است نصب هرگونه بنر برای جمع‌آوری زکات در طول ماه رمضان دارای اشکال شرعی است.

,

رئیس شورای زکات استان بوشهر بیان کرد: زکات فطره مکمل تحقق صیام  و از واجبات است که بر اساس برخی فتاوی، اگر پرداخت نشود گویی کل ماه رمضان روزه گرفته نشده است.

,

وی با اعلام این که در خصوص مصرف زکات نیز شرایط خاصی بیان شده که بزرگان ما بیان کرده‌اند که در چه اموری مصرف شود، یادآور شد: مصرف زکات عام است که هم در مسائل فرهنگی و معنوی و هم مادی استفاده شود که البته اندازه خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.

,

امام جمعه بوشهر ادامه داد: مردم حسب این که فقرا را در نزدیکی خود می‌دانند به پرداخت زکات عمل می کنند که البته شیوه صحیح هم همان است اما در فضاهای عمومی که از هفدهم ماه مبارک بنرهایی می زنند که شرعا جایز نیست و شماره حساب‌هایی هم می‌زنند که مشخص نیست چگونه است در حالی که مودی باید ابتدا وکیلش را برای پرداخت فطره مشخص کند .

,

 وی بیان کرد: بنرهایی که در استان زده می شود فقط باید با مدیریت ستاد زکات استان باشد و بقیه باید تذکر جدی داده شود که نیایند و مثلا شب قدر زکات فطره مردم را جمع کنند کهاین دارای اشکال شرعی است.

,

صفایی‌بوشهری گفت: اگر صندوق خیریه هم تصمیم به جمع‌آوری زکات فطره دارد باید مشخص کند که مردمی که زکات فطریه خود را در این صندوق‌ها می ریزند راضی هستند که مسوولان آن صندوق در چه راهی آن را خرج کنند، ضمن این که صندوق عام و سادات نیز باید جداگانه قرار گیرد.

,

وی یادآور شد: با توجه به این که بخشی از فقرا زیرنظر کمیته امداد و بهزیستی هستند و برخی نیز در پوشش این دو سیستم حمایتی قرار ندارند، ستاد زکات باید این نوع فقرا را برای پرداخت زکات فطره شناسایی کند.

,

رئیس شورای زکات استان بوشهر اظهار داشت: زکات فطریه اگر چه اشکال ندارد در جاهای دیگر هزینه شود اما چون باید خیر و برکات را مردم محل پرداخت زکات فطریه ببینند، بهتر است در محلی که زکات جمع‌آوری شده هزینه شود و خیلی زود هم به دست فقرا برسد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه