اخبار داغ

مدیر میراث فرهنگی سرخه:

کارگاه نساجی سنتی در سرخه راه اندازی می شود

کارگاه نساجی سنتی در سرخه راه اندازی می شود
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخه از نصب، راه اندازی و آموزش نساجی به سبک سنتی در سرخه خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن اخلاقی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخه در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه، ارتقای توان اقتصادی  و سطح تولید صنعت گران صنایع دستی شهرستان سرخه از جمله پارچه بافی و حوله بافی را در اولویت اقدامات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخه عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه،,

وی با بیان اینکه پیگیری های مستمری در راستای در اختیار قرار گرفتن دستگاه پارچه بافی به این مرکز صورت گرفته است، افزود: اداره میراث فرهنگی شهرستان اقدام به خرید، نصب، راه اندازی و آموزش دستگاه نساجی به شیوه دستی نموده است .

,

اخلاقی ضمن تقدیر از مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان جهت در اختیار قرار دادن  دستگاه پارچه بافی گفت: دستگاه نساجی پارچه بافی به طور کامل از جنس چوب میباشد که توسط هنرمند یزدی ساخته شده و در کارگاه مربوطه در شهر سرخه توسط همین شخص نصب و راه اندازی شده است.

,

وی تأکید کرد: میراث گرانبهای گذشتگان نباید از یاد برود؛ بنابراین ما در مجموعه میراث و گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه سعی در زنده نگه داشتن و احیای میراث گذشتگان و صنایع دستی که از اجدادمان به یادگار مانده است، داریم.

,

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخه با اشاره به سابقه چهار هزار ساله قبل از میلاد از وجود پارچه منسوخ در ایران گفت: در سرخه نیز هنر دستبافی؛ حوله بافی و پارچه بافی سبقه ای چندین و چندساله دارد و هنوز هم بانوانی هستند که در سرخه شبانه روز سعی در حفظ این هنر ارزشمند دارند و ما نیز به همین منظور تمام سعی و تلاشمان در راستای حمایت از این بانوان هنرمند است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه