اخبار داغ

آخرین رتبه بندی لایدن در سال2017 منتشر شد؛

دانشگاه تبریز در سراشیبی سقوط علمی/ 115 رتبه تنزل در طول 3 سال اخیر

دانشگاه تبریز در سراشیبی سقوط علمی/ 115 رتبه تنزل در طول 3 سال اخیر
آخرین رتبه بندی موسسه علمی هلند، لایدن منتشر شد که در این رتبه بندی دانشگاه تبریز نسبت به سال‌های اخیر سقوط چشم گیری داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، آخرین رتبه بندی لایدن در سال 2017 منتشر شد؛ طبق این رتبه بندی در سه سال اخیر اولین دانشگاه  آذربایجان‌شرقی و یا حتی شمال‌غرب کشور با سقوط مواجه بوده است. دانشگاه تبریز که پس از دانشگاه تهران دومین دانشگاه ایران از نظر قدمت است در سال‌های اخیر با بی‌توجهی علمی مواجه شده و علی‌رغم دارا بودن امکانات لازم با سقوط رتبه علمی نه تنها در رتبه بندی‌های جهانی بلکه در رتبه بندی‌های کشوری نیز تنزل یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

لایدن از سیستم‌های رتبه‌بندی‌ معتبر بین‌المللی در کشور هلند است و هر ساله به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان می‌پردازد، معیارهای این نظام به دو دسته کلی شاخص‌های تاثیر و همکاری‌های علمی تقسیم می‌شوند در تازه ترین رتبه بندی که این موسسه اعلام کرده است دانشگاه تبریز در رتبه 607 جهان قرار دارد.

,

این رتبه در حالی برای دانشگاه تبریز به ثبت رسیده است که رتبه علمی این دانشگاه در سال 2014 از نظر این موسسه  492 بوده است و رتبه بندی سال‌های بعد که به ترتیب 531 ،627 و برای سال 2017 ،607 بوده است نشان از سقوط علمی دانشگاه تبریز دارد.

,

در این میان بازی‌های سیاسی که در دانشگاه تبریز صورت گرفته است بی‌تاثیر در کسب این رتبه نبوده است؛ این دانشگاه صاحب‌نام در سال‌های اخیر با یک بازی‌ها و جبهه‌گیری های سیاسی مواجه بوده که به تبع آن تاثیر منفی بر رشد علمی این دانشگاه داشته است.

,

با وجود اینکه دانشگاه و دانشجو باید در عرصه سیاست پیشتاز باشد اما درگیری واختلافات میان انجمن‌ها و بحث‌های سیاسی نه تنها تاثیر موثری بر آگاهی سیاسی و جنب وجوش دانشجویی نداشته است بلکه تاثیر منفی آن را بر روند علمی دانشگاه نمایان است.

,

به دور از تمامی مشکلات به نظر می‌رسد تمام مسئولین دانشگاه تبریز باید دست به کار شوند و از این سقوط علمی جلوگیری کنند در غیر این صورت در سال‌های آتی حتی جایگاهی در رتبه بندی‌های جهانی هم نخواهیم داشت.

,

 انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه