اخبار داغ

غبارروبی مساجد سپیدان در آستانه ماه مبارک رمضان

غبارروبی مساجد سپیدان در آستانه ماه مبارک رمضان
رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان از غبار روبی و عطر افشانی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛حجت‌الاسلام عبدالعظیم ارودا رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان در گفتگو با خبرنگارما با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه عبادت و سلوک قرار گرفته ایم و سیل مشتاقان به لقاء الله اماکن مذهبی را پرشور خواهند نمود عطر افشانی و غبار روبی این اماکن باشور و شوق انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

وی افزود: کلیه مساجد، نمازخانه ها، بقاع متبرکه، حسینیه ها و تکایا در این ایام عطر افشانی می‌شود.

,

حجت‌الاسلام ارودا تصریح کرد: متولیان اماکن دینی با توجه به تاثیر زیبایی و طراوت اماکن مذهبی در اشتیاق مردم به حضور در این اماکن مقدس با شور و شوق در تمام شهرها، روستاها، ادارات و سازمان ها به این امر مقدس می پردازند.       

,

وی افزود: ائمه جماعت، هیئت امناء، هیئات مذهبی، پایگاه های مقاوت و کلیه دست اندرکاران اماکن مذهبی آماده زیباسازی و عطرافشانی این مکان های راز و نیاز و عبادت با پروردگار هستند

,

رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان با اشاره به اهمیت غبارروبی و عطرافشانی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان افزود: برگزاری آیین غبارروبی مساجد سنت حسنه ای است که همه ساله در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان و به منظور ارتقای وضعیت بهداشتی مساجد انجام می شود.
وی با بیان اینکه آیات و روایات زیادی در خصوص پاکیزه نگه داشتن و غبارروبی مساجد وجود دارد، تصریح کرد: انسان وقتی وارد مسجد می شود باید خود را به زینت ها مزین خوشبو کند و با نیت پاک و درونی خالص وارد خانه خدا شود.
حجت‌الاسلام ارودا گفت: نظافت مسجد و پاکیزگی لباس نمازگزار بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و هر قدر به این موضوعات توجه شود زمینه جذب بیشتر مردم و بویژه جوانان به مساجد فراهم می شود.
وی گفت: تمام مساجد و حسینیه های این شهرستان برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده خواهند شد
رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان اظهار داشت: کرسی تلاوت قرآن در مساجد سپیدان در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه