اخبار داغ

ما قماش کف خیابان نیستیم/دولت از امروز با یک تصویر واقعی باید کار کند

ما قماش کف خیابان نیستیم/دولت از امروز با یک تصویر واقعی باید کار کند
علی تولایی، مدیر مسول نسل برهان بعد از اعلام نتایج انتخابات در خصوص واکنش کاربران فضای مجازی به پیروزی روحانی و مطالبه دانشجویان نوشت: افتخار میکنم ٤ سال منتقد دولتی بودم که حسابش با مردم صاف نبود. چهار سال آینده فرصت مناسبی است تا دولت خود را به منتقدان و مخالفانش اثبات کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نسل برهان؛ علی تولایی، مدیر مسئول نسل برهان بعد از اعلام نتایج انتخابات در خصوص واکنش کاربران فضای مجازی به پیروزی روحانی و مطالبه دانشجویان نوشت: افتخار میکنم ٤٤ سال منتقد دولتی بودم که در اولین دوره خود شاهد بالاترین آمار و ارقام دکترین تقلبی و مقالات جعلی در دنیا بوده است. چهار سال آینده فرصت مناسبی است تا دولت خود را به منتقدان و مخالفانش اثبات کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سل برهان,

متن کامل یادداشت به شرح زیر می باشد؛

,

ما قماش کف خیابان نیستیم!

,

افتخار میکنم ٤ سال منتقد دولتی بودم که حسابش با مردم صاف نبود. منتقد دولتی بودم که تا یک روز قبل از انتخابات همان هایی که در بازار و کوچه و خیابان می گفتند از اوضاع ناراضی هستند و مثال دولت احمدی نژاد را می زدند و می گفتند حتی احمدی نژاد هم در دور دوم عملکرد بهتری نسبت به دور اول داشت [ پس به روحانی رأی میدهیم بلکه فرجی شود!].

,

افتخار میکنم ٤ سال منتقد دولتی بودم که در طول این ٤ سال بیشترین هجمه توهین ها و الفاظ مخالفت با منتقدان را داشته است(!)[#زنده_باد_مخالف_من].

,

افتخار میکنم ٤ سال منتقد دولتی بودم که در این ٤ سال گذشته همان هایی که مدعی آزادی و آزادی بیان و قلم بودند و از روحانی برای آزادیش حمایت میکردند، اما بیشترین آمار توقیف و تخریب قلم و زبان منتقدین را داشته است.

,

افتخار میکنم ٤ سال منتقد سرسخت دولت تدبیر و امیدی بودم که بعد از گذشت ٤ سال آنهایی که دل در گروی روحانی داشتند به رقص و پایکوبی و ولنگاری رأی دادند(!) آنهایی که تا ازشان می پرسیدی خوب عملکرد دولت در اقتصاد و فرهنگ چه بوده؟ پاسخی نداشتند و از مناظره با جبهه مخالف فرار می کردند. [دولت فراری].

,

افتخارم این است ٤ سال منتقد دولتی بودم که حتی اگر موفق در تحقق وعده هایش عمل نکرد، حتی یک نفر از جبهه گفتمان حامی دولت نتوانست پاسخ روشن و واضحی در برابر حجم نقدها و تخریب ها داشته باشد.

,

افتخار میکنم ٤ سال منتقد دولتی بودم که وقتی در مجمع عمومی سلامت در برابر مردم دم از نشاط و شادابی و امید مردم میزد، درست یک چهارراه پایین تر عده ای از گرسنگی و ناامیدی بالاجبار برای تامین ،امرار معاش و ادامه حیات دست به هر کاری می زدند.

,

افتخار میکنم ٤ سال منتقد دولتی بودم که در اولین دوره خود به گفته کارشناسان و پایگاه های تحلیلی بین المللی شاهد بالاترین آمار و ارقام دکترین تقلبی و مقالات جعلی در دنیا بوده است.

,

درست زمانی که خبر شمارش آراء آمد آن هم با کلی بحث و ماجرای کمبود تعرفه و تخلف انتخاباتی، هجمه تخریب ها به سمتم آمد و گویا خیلی ها قرار بود کف و سوت بزنند و خوشحال باشند[ باشند ما که بخیل نیستیم]، اما این را بدانند ٤ سال افتخارم این بوده است منتقد دولتی باشم که اگر سال ٩٢ منتخب مردم نبود خیلی ها از در و دیوار خیابان ها آویزان می شدند و میگفتند تقلب شده و کاسه کوزه را می شکستند[رای ما رو پس بدید].

,

افتخارم این است منتقد دولت پر رمز و راز روحانی هستم، اگر خدا یاری کند تا ٤ سال بعد هم منتقد جدی دولت باقی خواهم ماند. ٤ سال در شرایطی سخت و طاقت فرسا و بی توجهی به جبهه انقلابی دانشجویان صدای انتقادمان را به گوش همه رساندیم، خدا بخواهد ٤ سال آینده هم نقد خواهیم کرد. چه این دولت چه دولت دیگری اگر منتخب مردم می شد.(!)

,

مطالبه مردمی دانشگاهیان

,

عملکرد دولت یازدهم در دایره وظایف از پیش تعیین شده، آن گونه نبود که مطالبات مردمی از سطح جامعه به ویژه قشر خاکستری و متوسط را برآورده کند. چهار سال دیگر فرصت خوبی است که دولتمردان نشان دهند، فاصله میان مردم و تحقق وعده های (انتخاباتی) کمتر از آن چیزی است که فکرش را می کردیم.

,

قطعا مطالبات در حوزه فرهنگی و اجتماعی از سوی دانشگاهیان در طول این ۴ سال مطرح شده است و همه ما آن ها را بارها مرور کرده ایم و بازنشر آن منطقی به نظر نمی رسد. در ابتدای همه این مطالبات از دولتمردان استیفای صنفی و آموزشی دانشجویان از مسولین دانشگاه و درخواست آنها از مدیران دانشگاهی می باشد.

,

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم!

,

از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افراد بسیاری شروع کرده اند به تحلیل هایی با کلید واژه های ” ما گفته بودیم ” ، ” ما پیش بینی کرده بودیم ” و … به این دوستان باید گفت که ” ترسوها به درد کار سیاسی نمی خورند ، چرا که تنها روی برنده شرط بندی می کنند و از ترس نقد شدن سکوت می کنند یا مواضع شان را در بزنگاه ها پنهان می کنند ” !

,

اما در شرایط کنونی پرداختن به ۲ نکته حتی از تحلیل چرایی نتیجه انتخابات مهم تر می باشد:

,

۱)ترمیم عملکرد دولت در گذشته

,

چهار سال آینده فرصت مناسبی است تا دولت به منتقدان و مخالفان خود ثابت کند که ۴ سال گذشته دولتی که با شعار تدبیر و تبیین مسائل و مشکلات کشور مقابله خواهد کرد و با امید به آینده در صدد حل آن بر خواهد آمد موضوعی فرا تر از شعار و حرف است. قطعا دولت در ۴ سالی که گذشت در حوزه اقتصادی در جامعه و فرهنگی در دانشگاه آنطور که باید موفق ظاهر نشد و اکنون برای جبران اشتباهات گذشته و پوشش عیب ها در حفره های امنیتی در بدنه دولت می تواند نیروی خود را متمرکز کند.

,

۲) رشد اجتماعی مردم

,

در این انتخابات خیلی از مسائل روشن شد. شناخت دقیقی از رویکردها و رفتارهای این دولت برای مردم شکل گرفت. این شفافیت را نباید دست کم گرفت. تصویر درستی از این دولت در جامعه و در تاریخ ایجاد شده است. این دولت از امروز با یک تصویر واقعی باید کار کند. در این بین حضور بدنه انقلابی دانشجویان در صحنه بسیار مهم است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

,

*علی تولایی 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه