اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خبر داد:

اعزام ۷۰۰ مبلغ خواهر در ماه رمضان

اعزام ۷۰۰ مبلغ خواهر در ماه رمضان
حجت‌الاسلام ابطحی با بیان اینکه بهره‌مندی از توانایی خواهران طلبه و مبلغ به وضوح در جامعه مشهود است گفت: در حال حاضر در بیش از ۵۰۰ مدرسه دخترانه در سطح استان، خواهران طلبه امام جماعت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در آستانه ماه رمضان اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی ادامه داد: تأسیس و گسترش حوزه‌های علمیه خاصه حوزه‌های علمیه خواهران در همین راستا است، امروز خواهران طلبه که در حوزه‌های علمیه تربیت شده به عنوان طلایه‌داران نشر و گسترش فرهنگ غنی اسلامی محسوب می‌شوند.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سطح کشور تشکیل شده است که ماحصل ان تربیت و فارغ‌التحصیلی بیش از ۹۰ هزار نفر خواهر طلبه و تحصیل ۷۰ هزار نفر است گفت: خواهران طلبه فارغ‌التحصیل شده از حوزه‌های علمیه با تمام توان و قوت در مراکز و نهادهای فرهنگی، دینی و آموزشی چون دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

,

وی یادآور شد: حوزه علمیه استان اصفهان در سطوح سه‌گانه حوزه ثبت‌نام می‌کنند که به فارغ‌التحصیلان سطح ۲ حوزه مدرک لیسانس و به همین ترتیب به فارغ‌التحصیلان سطح ۳ و ۴، فوق‌لیسانس و دکتری اعطا می‌شود..

,

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان خاطرنشان کرد: مدرک فارغ‌التحصیلان حوزه خواهران همانند مدرک معتبر دانشگاهی است و دانش‌آموختگان می‌توانند برای استخدام در مراکز مختلف از این مدرک استفاده کنند.

,

وی، در تبیین ثمره فعالیت حوزه علمیه خواهران از ابتدای تأسیس تا به امروز ابراز کرد: در کل کشور ۳۷ هزار مبلغ سازمان‌یافته از حوزه خواهران حضور دارند که ۲ نفر از این مبلغین متعلق به استان اصفهان هستند.

,

استاد حوزه با تأکید بر اینکه اکنون حدود ۶۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان اصفهان در حال فعالیت بوده، گفت: وجود الگوهای بزرگ دینی چون بانو مجتهده امین در اصفهان، انگیزه بالایی برای ادامه تحصیل خواهران طلبه تا مقاطع و سطوح عالی حوزوی است.

,

حجت‌الاسلام ابطحی ابراز کرد: بر اساس استفتایی که از مراجع شد، مجوز اقامه نماز جماعت توسط خواهران طلبه و مبلغ تربیت‌یافته حوزه‌های علمیه در مدارس دخترانه آموزش و پرورش گرفته شد که اکنون در ۵۰۰ مدرسه دخترانه اصفهان طلاب خواهر امام جماعت هستند و به امر پاسخگویی به شبهات و مسائل اعتقادی و احکام شرعی دختران می‌پردازند.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان در پایان از حضور بیش از ۷۰۰ نفر از خواهران طلبه و مبلغ استان در مناطق به مناسبت ایام ماه رمضان و به‌منظور تبیین مفاهیم دینی و قرآنی خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه