اخبار داغ

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل:

۱۳۰ مسجد آران و بیدگل در استقبال از رمضان غبارروبی می‌شود

۱۳۰ مسجد آران و بیدگل در استقبال از رمضان غبارروبی می‌شود
حجت الاسلام مردان گفت: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه تکریم مساجد و دهه هلالیه مراسم غبارروبی و عطرافشانی در ۱۳۰ مسجد آران و بیدگل برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان آران و بیدگل از غبارروبی ۱۳۰ مسجد این شهرستان در استقبال از ماه مبارک رمضان همزمان با دهه تکریم و بزرگداشت مساجد و در دهه هلالیه خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان با بیان این که این آیین با حضور نمازگزاران، هیئت امنای مساجد، هیئات مذهبی مساجد و با محوریت ائمه جماعات مساجد برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: نظافت و شست‌وشوی مساجد، آذین بندی، ‌فضاسازی و آراسته سازی محیط داخلی و بیرونی مساجد، اهدای قرآن و نصب ادعیه رمضان از جمله فعالیت‌های آیین غبارروبی در دهه تکریم مساجد است.

,

وی غبارروبی مساجد را فرهنگی خودجوش و دینی عنوان کرد و گفت: در آیه‌ی ۱۲۵ سوره مبارکه بقره به سنت غبارروبی مساجد اشاره و از نگاه حضرات معصومین(ع) نیز مسجد نورانی‌ترین پایگاه بندگان صالح خداست و پاکیزگی، نظافت و غبارروبی آن از هر مکانی شایسته‌تر است.

,

حجت الاسلام مردان با اشاره به این که در آیه ۱۸ سوره مبارکه توبه، آبادانی مساجد از مصادیق اهل ایمان ذکر شده است تصریح کرد: : آبادانی مسجد تنها به معنای ساختن و تعمیر بنای آن نیست، بلکه حضور در مسجد و پر رونق نگاه داشتن آن به‌عنوان خانه خدا از مصادیق آباد کردن مساجد است.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل رمضان را اوج حضور فعال مردم در سنگر مقدس مسجد دانست و اضافه کرد: فضای آراسته، شاداب و با طراوت مساجد در تمام سال و به‌ ویژه در ماه مبارک رمضان می تواند فرصتی برای جذب نسل جوان به فضاهای مذهبی باشد.

,

وی در پایان عنوان کرد: امروز به برکت وجود مساجد احکام دین و فرهنگ ایثار و شهادت در کشور رواج و گسترش یافته است، به همین دلیل باید به این اماکن مقدس بیش از پیش ارج نهاد.

,

به گفته‌ی مردان آیین نمادین غبارروبی و آماده سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان در شهرستان دوم خردادماه ر مسجد تاریخی امام حسین(ع) کوی بازار و مسجد تاریخی حاج عبدالصمد کوی آیت الله طالقانی آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

,

٢٠ تا ٢٩ شعبان هر سال با عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه