اخبار داغ

استاد حوزه علمیه:

رحمت، برکت و مغفرت هدایای ماه رمضان برای مسلمانان است/ روحانیون با ظاهر آراسته و خلق نیکو در پی جذب جوانان به مسجد باشند

رحمت، برکت و مغفرت هدایای ماه رمضان برای مسلمانان است/ روحانیون با ظاهر آراسته و خلق نیکو در پی جذب جوانان به مسجد باشند
استاد حوزه علمیه تاکید کرد: روحانیون با ظاهر آراسته ، لباس تمیز، سخنان زیبا و برخوردهای مهربانانه، مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را به مساجد دعوت کرده و در سخنرانی های خود آنها را به ماه رمضان و فرصت های آن آگاه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و هدایای ارزشمند این ماه برای مسلمانان گفت: هرگاه کسی به عنوان مهمان به دیدن فردی برود، دست خالی نرفته بلکه به عنوان هدیه چیزی با خود می برد؛ ماه رمضان نیز با هدیه های ارزشمند به سمت ما می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیامبر ماه رمضان را ماه خدا نامیدند، اظهار داشت: همه ماه ها ماه خدا و همه مکان ها برای خداست اما خداوند کعبه را بیت الله و ماه رمضان را شهرالله می نامد که این امر به دلیل شرافت وعظمت خاص کعبه و ماه رمضان است.

,

وی رحمت را از هدایا و سوغتی های ماه رمضان دانست و بیان کرد: در این ماه مبارک رحمت و سلامتی از همه جا متوجه انسان است؛ دل های انسان نرم می شود، گناه نمی کنند و هنگام روزه داری، از غیبت و دروغ دوری می کنند؛ همچنین گرسنگی برای انسان فرشته خویی به دنبال دارد و این هم نوعی رحمت الهی است.

,

حجت الاسلام غیاثی با بیان اینکه سوغاتی دیگر مغفرت و آمرزش سوغاتی دیگر ماه رمضان است، ابراز کرد: گناهان انسان روزه دار بخشیده و آمرزیده می شود؛ شیطان ها در غل و زنجیر، در جهنم بسته و درهای بهشت باز است.

,

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: ماه رمضان ماه برکت است؛ برکت به معنای فراوانی و خیر زیاد می باشد وماه رمضان همانند اکسیر که مس را طلا می کند، خواب ونفس روزه دار را به تسبیح تبدیل می نماید و این نشان از مبارک بودن و برکت دار بودن آن است.

,

وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان با این سه هدیه یعنی رحمت، برکت و مغفرت می آید به شرط اینکه از آن استفاده کنیم؛ پیامبر اکرم فرمود "همانا از سوى پروردگار شما در طول عمرتان نسیم هایى مى وزد ، پس خود را در معرض آنها قرار دهید، باشد که نسیمى از آن نفحات به شما بوزد" و یقینا یکی از نسیم های رحمت پروردگار، ماه مبارک رمضان است.

,

حجت الاسلام غیاثی با تاکید بر اینکه باید خود را در مقابل نسیم ماه رمضان قرار داده و از هدایای عظیم آن بهره مند شویم، اذعان داشت: روحانیون و طلاب می توانند نقش زیادی در استقبال مردم از ماه رمضان ایفا کنند؛ آنها باید با بیان شیرین و رسا حقایق مربوط به ماه رمضان را تبیین کنند و روزه ماه رمضان را همانطور که هست، آسان جلوه دهند.

,

وی عنوان کرد: همچنین پدر و مادرها باید برای استقبال فرزندانشان از ماه مبارک رمضان، با این ماه با خشنودی برخورد نموده و سختی های آن را به رخ نکشند.

,

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: روحانیون با ظاهر آراسته ، لباس تمیز، سخنان زیبا و برخوردهای مهربانانه، مردم  به ویژه جوانان و نوجوانان را به مساجد دعوت کرده و در سخنرانی های خود آنها را به ماه رمضان و فرصت های آن آگاه کنند.

,

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه مساجد کرمان در شب های ماه رمضان پس از افطار برنامه خاصی برای مردم  ندارد، تصریح کرد: در دیگر استان های وسیع کشور، مردم ابتدا افطار می کنند و سپس برای اقامه نماز جماعت به مساجد می آیند لذا روحانی مسجد  فرصت بسیار خوبی دارد که بتواند حقایق معارف دینی را تبیین کند.

,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی ابراز کرد: اما متاسفانه درکرمان، مردم پس از نماز جماعت با شتاب به منزل رفته و دیگر به مسجد باز نمی گردند؛ سریال ها از یک سو و سنگینی پس از افطار اجازه بازگشت مجدد مردم به مساجد را نمی دهد.

,

این کارشناس معارف اسلامی با تاکید براینکه حیف است شب های ماه رمضان را از دست بدهیم، اظهار داشت: روحانیون و طلاب جوان باید کاری کنند رونق مساجد تنها محدود به شب های احیا نشود بلکه هرشب جلسات احکام، قرآن وتبیین معارف دین برپا شود.

,

وی با اشاره به اهمیت ظاهر آراسته و خلق و خوی خوب روحانیون در برخورد با مردم عنوان کرد: پیامبر(ص) هرگاه از منزل خارج می شدند، اگر آینه نبود درآب نگاه می کردند تا آراسته باشند، عطر می زدند و بوی عطرشان می پیچید لذا روحانیون باید معطر و خوش لباس باشند تا جوانان با دیدن آنها به یاد اولیا خداوند افتاده و جذب شوند.

,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی بیان کرد: روحانی باید در سلام کردن و مصافحه کردن مقدم باشد و مانند پیامبر باشد، نه اینکه محل کار داشته باشد که مردم به او مراجعه کنند؛ در روستاها پیش کارگران و کشاورزان برود و همراه با جوانان بازی و ورزش کند.

,

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر روحانیون این موارد را رعایت کنند، نقش بسیار موثری در جامعه خواهند داشت و جوانان نیز باید روحانیون را از خود بدانند.

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه