اخبار داغ

معاون فرهنگی وامور اجتماعی شهرداری سنندج خبر داد

برپایی اولین نمایشگاه عکس و ابزار آلات استادکاران قدیم در سنندج

برپایی اولین نمایشگاه عکس و ابزار آلات استادکاران قدیم در سنندج
معاون فرهنگی وامور اجتماعی شهرداری سنندج گفت : در راستای معرفی هر چه بیشتر مشاغل فراموش شده اولین نمایشگاه عکس ابزارآلات و استادکاران قدیم در نگارخانه شهرداری برپا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج عنوان کرد:  با هدف معرفی دانش های بومی که  بعنوان یک ظرفیت گرانبها در نظام فرهنگی ،اجتماعی  واقتصادی شناخته شده  وهمچین زنده نگه داشتن نام استاد کاران و کسب و کار آنها که در شکل گیری هویت نقش بسزایی دارد ،اولین نمایشگاه عکس و ابزار استادکاران قدیم سنندج تحت عنوان ( پیشه کونه کان سنه ) در  نگارخانه شهرداری برپا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


مهندس سرکه وت نجفی گفت:به نگارش در آوردن بخشی از تاریخ اجتماعی منطقه در قالب پیشه های کهن و معرفی بیشتر صنعت و هنر استاد کاران قدیم در سالی که مزین بنام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال بسیار حائز است.

,
,

 

,


وی افزود :  این نمایشگاه به همت فریدون حسین پناهی نویسنده کتاب مشاغل قدیمی شهر سنندج برپا شده و در این نمایشگاه  تصاویر ابزار و استاد کارانی را که زمانی نبض تولید این شهر و حتی کشور را در دست داشتند و آثار فاخری را هم به یاد گار گذاشتند در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده  شده است.

,
,

, ,


مهندس نجفی همچین اذعان کرد:  این هنرمند کتاب مشاغل قدیمی شهر سنندج  شامل مجموعه 60 جلدی بوده که تا کنون دو جلد آن  تحت عنوان آهنگری و مسگری  به چاپ رسیده است.

,
,

 

,


وی اعلام کرد : در این نمایشگاه تعداد 150 قطعه عکس و تعداد 500 قطعه ابزار استاد کاران قدیم به نمایش در آمده است.

,
,

 

,


مهندس  نجفی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از تاریخ اول تا ششم خرداد ماه در نگارخانه شهرداری واقع در خیابان شهدا برپا شد.

,
,

, ,


معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج اعلام کرد: علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند  صبح ها  از ساعت ( 9:30 تا 12:30 ) و بعداظهر از ساعت ( 16:30 تا 20:30)  از این نمایشگاه بازدید نمایند.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه