اخبار داغ

کسبه فارسان در سونامی اجاره بها/آشفته‌بازار اجاره‌بها مغازه در شهرستان فارسان داد کسبه را درآورد

کسبه فارسان در سونامی اجاره بها/آشفته‌بازار اجاره‌بها مغازه در شهرستان فارسان داد کسبه را درآورد
اگر گشتی به هسته مرکزی شهر فارسان بزنیم شاهد آن می‌شویم که تکاپویی خاصی در سطح شهر ایجاد شده برخی از جوانان به دنبال پیدا کردن مغاره‌ها خالی با قیمت مناسب در حاشیه خیابان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گرانی اجاره‌بهای مغازه‌ها در فارسان به یکی از مشکلات بزرگ برای کسبه این شهر شده به طوری که اجاره‌بهای بسیاری از مغازه‌ها در دو ماه اخیر بیش از چندین برابر شده این مهم زمینه نارضایتی و اعتراض کسبه را فراهم ساخته است.

طبق گفته کسبه صعود قیمت اجاره بهای مغازه ها در فارسان به یک معضلی تبدیل شده است. که به نظر می رسد در نبود راهکار، مدیریت و کم‌توجهی مسئولان روز به روز پیچیده تر می شود.

با توجه به اینکه اکثر مغازه داران مستاجر هستند و به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره بهای سنگین مجبور به تخلیه مغازها شده و بسیاری از آنان نیز به اجبار بعلت بیکاری متحمل به پرداخت هزینه بسیاری شده اند.
 
جمعی از این کسبه که نخواستن نام‌شان فاش شود در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پیرغار اظهار داشتند: با چه مقیاس و با چه سود شرعی یک مغازه در شهرستانی  با درآمدی این چنینی باید این مبالغ را پرداخت کند؟ با احتساب سایر هزینه ها سود باقی مانده یک کسب چقدر می شود؟ آیا غیر از این است که تاوان این اجاره سنگین و سود باقی مانده را مشتری که همین مردم زحمت کش و اکثرا کم درآمد هستند باید بدهند؟

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از صاحبان مغازه به دلیل بزرگی مغازه‌های‌شان در معرض دید بیشتر و موقعیت خوبی واقع شده و مغازه‌داران آن ها بازار سیاه راه انداخته‌اند.
 
بررسی ها حاکی از این است که قیمت اجاره‌بها در این شهرستان نسبت به چند ماه گذشته افزایش چشمگیری در حد دو برابر شدن را داشته است.
 
شاید بتوان گفت: عدم نظارت کافی در این شهرستان بر اجاره بها توسط مسئولین مربوطه موجب آن شده است که متاسفانه مبلغ اجاره بها بصورت دلخواه انجام می گیرد.

قیمت مغازه‌ها در داخل بازار فارسان به هیچ عنوان بر مبنای یک قیمت مشخص و منطقه‌ای تعیین نمی شود اینجا هر کس هر قیمتی بخواهد روی مغازه خود می گذارد.

اگر اداراتی مانند شهرداری و شورای شهر و اداره دارایی که براساس ارزش ملک عوارض و مالیات می گیرند برای اجاره بها نیز نظارت می کردند و براساس ارزش مغازه و مکان قرار گیری آن و نیز مسکن و امکانات بر مقدار اجاره بها مالیات تعیین می شد دیگر هیچ صاحب خانه و مغازه ای اینگونه ناجوانمردانه در میدان قیمت گذاری یکه تازی نمی کرد و وضعیت اجاره بها و اشتغال اینگونه اسفناک نمی شد. چه بسا بسیاری از مستاجرین مغازه ها که به خاطر همین اجاره های سنگین پس از چند ماه ورشکست شده و مجبور به تخلیه مغازه شده اند و بر شمار بیکاران عرصه بیکاری افزوده می گردد.
 
تقاضای تمام کاسبین این است که اگر چه با افزایش کرایه سالانه اماکن تجاری و مسکونی مخالفتی ندارند ولی خواهان افزایش قانونی و کارشناسی اجاره مغازه ها هستند.

به راستی ایجاد بستری مناسب جهت اشتغال زایی از وظایف همه دستگاه ها است اما با افزایش این گونه اقدام باعث تعطیلی و بیکاری میشود چه کسی پاسخگوست ما همچنان منتظر پاسخ مسئولین شهرستان فارسان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
, پایگاه خبری تحلیلی پیرغار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه