اخبار داغ

یک کارشناس اقتصادی:

سرمایه گذاری خارجی رقیب تولید داخلی نباشد/میزان ریسک سرمایه گذاری باید کاهش یابد

سرمایه گذاری خارجی رقیب تولید داخلی نباشد/میزان ریسک سرمایه گذاری باید کاهش یابد
یک کارشناس اقتصادی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور گفت: سرمایه گذاری خارجی در کشور زمانی موثر است که برای تولید کالایی که زمینه تولید داخلی آن وجود دارد، انجام نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یونسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: در سطح کشور منابع فراوانی داریم که بهره گیری مناسب از آنها می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

یونسی با اشاره به اینکه میزان نقدینگی در کشور بسیار بالا است اظهار کرد: در حال حاضر میزان نقدینگی در کشور بالغ بر ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که این نقدینگی اغلب در حساب های دولتی، بانکها و در دست برخی از سرمایه داران است.

,

وی با اشاره به اینکه نقدینگی موجود نیاز به مدیریت دارد ادامه داد: باید با برنامه ریزی هایی که از سوی دولت انجام می شود نقدینگی که در کشور وجود دارد به سمت تولید کالا در بنگاه های تولیدی داخلی هدایت شود.

,

کارشناس اقتصادی استان مرکزی بیان کرد:به منظور بهره گیری مطلوب از نقدینگی موجود در کشور باید نیاز های دولت در بخش های مختلف شناسایی شده و از طریق منابع نقدینگی توسط واحدهای تولیدی داخلی تامین شود.

,

یونسی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور گفت: سرمایه گذاری خارجی برای کشور زمانی می تواند موثر باشد که در کالاهایی که در داخل زمینه تولید آنها وجود دارد انجام نشود.

,

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری خارجی باید با هدف بهبود تکنولوژی و انتقال تکنولوژی تولید در کشور صورت گیرد بیان کرد: در غیر این صورت سرمایه گذاری خارجی به عنوان رقیب تولید داخلی خواهد بود.

,

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به اینکه طبق شاخص های اقتصادی، ایران جزء کشورهای پر ریسک برای سرمایه گذاری است افزود: این موضوع هزینه سرمایه گذاری خارجی را در کشور افزایش می دهد و توجیه سرمایه گذاری را در کشور کاهش می دهد.

,

وی با بیان اینکه شاخص ریسک سرمایه گذاری در کشورها یک شاخص سیاسی است اظهار کرد: می توان شاخص ریسک سرمایه گذاری در کشور را بدون اینکه بخواهیم امتیازهای زیادی را بدهیم اصلاح کرد.

,

یونسی خاطرنشان کرد: ایجاد و تقویت شرکت های داخلی با توجه به نیاز دولت و توجه به صادرات محصولات می تواند رونق اقتصادی را برای کشور به همراه داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه