اخبار داغ

اتمام حجت با اعضای جدید شورای شهر؛

مردم سنندج تجربه «تلخ» شورای چهارم را نمی‌خواهند/مردم و رسانه‌ها موشکافانه شورای پنجم را زیر نظر دارند

مردم سنندج تجربه «تلخ» شورای چهارم را نمی‌خواهند/مردم و رسانه‌ها موشکافانه شورای پنجم را زیر نظر دارند
اعضای جدید 9 نفره شورای شهر سنندج باید این مهم را در نظر داشته باشند که مردم از شورای قبلی دل خوشی نداشته و می‌بایستی کمر همت بسته و به فکر ارتقای شهر و رفع مشکلات باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، دور چهارم شورای شهر سنندج از پر حاشیه‌ترین هیئت‌های مشورتی استان کُردستان و شاید هم کشور بشمار می‌رفت؛ شورایی که در آن علناً بسیاری از مواردی که مردم انتظار آن را نداشتند در مقابل دوربین رسانه‌ها گفته شد و بسیاری از منفعت طلبی‌های شخصی نیز برای همگان واضح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,


دعوای شخصی – بخوانید کینه – برخی از اعضای سابق شورای شهر سنندج با "کامیاب شادمان" شهردار وقت در سال 92 و 93 موجب شد تا بیشترین انرژی شورای شهر به گرفتن نقطه ضعف از شهردار سابق و تلاش برای عزل وی صرف شود.

,
,


نکته قابل تامل و تاسف این بود که خود اعضای سوال کننده شورای شهر جواب بسیاری از معماهای مطرح شده را نمی‌دانستند و در واقع به جای نفس شورا که امر مشورت و راهگشایی را می‌رساند، عملاً خود به مانع بزرگی در پیشرفت و اداره شهر تبدیل شدند.

,
,


خوشحالی مفرط و کف زدن‌های مکرر در هنگام عزل شادمان این نکته را برای رسانه‌ها و افکار عمومی روشن ساخت که ما رای به کسانی دادیم که تسویه حساب‌های شخصی خود را پیگیری کنند و مردم و شهر را در حاشیه قرار دهند.

,
,


وجود برخی ابهامات مالی در کارنامه اعضای قبلی که در دور پنجم حائز رای کافی برای عضویت در شورای شهر نشدند، شوک بزرگ دیگری به سنندجی‌ها و بخصوص افراد فقیر حاشیه نشین وارد کرد که چگونه می‌شود فردی با خانه مستاجری به شورای شهر قدم بگذارد، اما در پایان دوره به ناگهان صاحب آپارتمان و منزل مسکونی میلیاردی شود.

,
,


حیف و میل بیت المال و استفاده زا خودروهای دولتی شهرداری در راستای استفاده شخصی و خانوادگی، استقبال از شخصیت‌های معلوم الحال سیاسی مرکز نشین با استفاده از پول بیت المال، فشار به شهردار قبلی برای استخدام اتوبوسی اقوام و فامیل و پس از آن طرح سوال از شهردار بخاطر استخدامی‌های بی‌ضابطه، تشکیل اتاق عملیات توسط برخی از افراد شورای شهر علیه کامیاب شادمان، دسته بندی و جناحی کردن رسانه‌ها و ممانعت از ورود رسانه‌های مردمی و منتقد، دعواهای شخصی میان اعضا و جناحی شدن خود شورا به نحوی که بر سر ریاست شورا دعواهای سختی صورت گرفت، و چندین و چند مورد دیگر تنها گوشه‌ای از کارنامه غیرقابل قبول شورای شهر سنندج در دور چهارم است.

,
,


حال با برگزاری انتخابات دور پنجم و مشخص شدن اعضای 9 نفره جدید که سه نفر از آنان سابقه عضویت در شورای قبلی را دارند این سوال در اذهان عمومی شهر وجود دارد که آقایان شورای شهر تا چه اندازه منیات شخصی، منفعت طلبی‌های احتمالی و وسوسه‌های مادی را کنار خواهند گذاشت و به فکر تشکیل شورایی کارآمد، متخصص و متعهد خواهند بود؟

,
,


مردم شهر سنندج به هیچ عنوان تجربه تلخ شورای چهارم که در حقیقت هر جلسه آن میدان جنگی واقعی بود و کمترین خروجی آن برای مردم بود را نمی‌خواهند و در صورت تکرار آن، افراد شورای شهر را عزل خواهند کرد.

,
,


شاید تنها گوشه مثبت عملکردی شورای شهر چهارم را انتخاب فخری، شهردار فعلی سنندج دانست که توانسته بسیاری از پروژه‌های شهری را به سرانجام برساند و سیمای شهری و زیرساخت‌ها حمل و نقل را تا حدود بسیاری ارتقا دهد.

,
,


شورای پنجم سنندج اینبار با افکار عمومی، رسانه‌های مردمی و مطالبه گر و البته با قانون و وجدان خود مواجه هستند و در این مسیر می‌بایستی کمر همت بسته و به فکر ارتقای شهر و رفع مشکلات باشند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه