اخبار داغ

بررسی افزایش قیمت درآستانه ماه مبارک رمضان؛

وضعیت گوشت قرمز در کشور اسفبار است/ علت گرانی مرغ،افزایش قیمت جوجه یک روزه است/احتمال افزایش قیمت خرما در روزهای آتی

وضعیت گوشت قرمز در کشور اسفبار است/ علت گرانی مرغ،افزایش قیمت جوجه یک روزه است/احتمال افزایش قیمت خرما در روزهای آتی
دامداران به واسطه وضعیت خوب چراگاه های بهاری از فروش دام خودداری می کنند که این امر بازار گوشت قرمز را با کمبود روبه رو ساخته است ، افزایش قیمت درجوجه یک روزه که با قیمت ۲ هزار و هفتصد و هشتاد به مرغ داران ارائه می شود سبب افزیش قیمت مرغ گردیده و عدم ثبات در خوار و بار سبب افزایش قیمت تصاعدی در یک سال شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان ؛ درآستانه  ماه مبارک و درست دو روز بعد ازانتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شاهد افزایش قیمت  مواد غذایی در سطح کشور هستیم همین امر موجب گردیده است که با مسئولان صنف این عرصه در استان تماس حاصل کنیم تا از صحت  میزان افزایش قیمت ، اطلاعات جامع تر و دقیق تری را بدست آوریم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان,

حسن سیستانی رئیس صنف مرغ و ماهی فروشان استان کرمان درگفتگو با خبرنگار ما گفت : همه ساله با آغاز ماه مبارک رمضان شاهد افزایش قیمت که طبق نرخ عرضه و تقاضا اعلام می شود هستیم ، اما دراستان کرمان قیمت مرغ هفت هزار و هفتصد و پنجاه تومان  می باشد که چندان افزایش قیمتی نداشته است والبته این افزایش چند درصدی هم به علت گران شد جوجه های یک روزه است لذا امیدورایم به زودی شاهد کاهش قیمت مرغ باشیم .

,

وی افزود : برای تنظیم قیمت و مصرف بازار،  مرغ منجمد به فروشگاه ها  تزریق خواهد شد تا قیمت ها به ثبات برسند .

,

در ادامه فتح الله مویدی رییس اتحادیه صنف قصاب های استان کرمان با اشاره به وضعیت گوشت قرمز گفت : وضعیت گوشت قرمز در کشور أسفبار است ، زیرا دامداران به علت بارندگی های خوب بهاری و افزایش وسعت چراگاه های طبیعی از فروش دامشان خودداری می کنند چرا که سخن آنان این است که به دنبال وزن گرفتن داممان هستیم و شرایط برای پرورش دام بسیار مهیا است.

,

وی ادامه داد : گرچه گوشت  درسطح کشور به کیلویی 50 هزار تومان نزدیک شده است اما در استان کرمان تنها گوشت درجه یک را به مصرف کنند گانش با همان قیمت 34 هزار و 500 تومان عرضه می کند .

,

مویدی خاطر نشان کرد : برای ماه مبارک لازم است که مردم گوشتی با طبع گرم مانند بره و کرّه را مصرف کنند و به طبع قصابان هم از آوردن گوشت درجه دو وسه آن هم با عنوان میشینه و بزینه خود داری می کنند لذا امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل کمبود دام حل شود .

,

اسدی نایب رئیس صنف خواربار فروشان استان نیز از عدم ثبات در قیمت مواد غذایی گلایه کرد و گفت : آن شاه ملعون در آن رژیم برای اینکه به کارخودشان مشروعیت دهند ماه مبارک را بر مردم رحم می کردند و می گفتند قیمت ها را پایین بیاورید اما اکنون ما هر روز افزایش قیمت داریم که این امر نسبت به سال گذشته د رهمین زمان بعضی از محصولات تا 50 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند .

,

وی ادامه داد : اقلامی چون برنج هندی ، لوبیا چیتی ، برنج ایرانی ، شکر ، قند، و نخود تا 30 درصد گران شده اند ، به طو رمثال برنج ایرانی در هفته گذشته گونی ده کیلویی را صد و بیست و دو تومان خرید می کردیم اکنون با پنج هزا رتومان گران تردر کشت دوم  خرید کردیم  لذا هرچه کشت برنج بیشتر شود این افزایش قیمت 5 تا 7 هزا رتومان در آن لحاظ می شود .

,

علی اسدی تصریح کرد : گونی شکر 50 کیلویی را صد و سی و شش هزار تومان خرید می کنیم که خرده فروش با قیمت سه هزار تومان در هر کیلو  آن را به فروش می رساند که بی شک با آغاز تولید زلوبیا و بامیه این محصول نیز افزایش قیمت جدی خواهد داشت .

,

هاشمی نایب رئیس میوه و تره بار استان نیز گفت : با اتاق بازرگانی جلسه داریم اما احتمال افزایش قیمت در محصول خرما را داشته باشیم .

,

 

,

 

,

انتهای پیام /

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه