اخبار داغ

وضعیت نابسامان آب شرب روستای «پلگرد» درگز پس از هر بارندگی

وضعیت نابسامان آب شرب روستای «پلگرد» درگز پس از هر بارندگی
رییس شورای روستای پلگرد گفت: بعد از هر بارندگی، هزار نفر از اهالی روستای پلگرد به آب شرب و بهداشتی دسترسی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رجبعلی علی‌پور در خصوص مشکل آب شرب روستای پلگرد به درگزخبر گفت: در پی هر بارندگی‌ در منطقه روستای پلگرد و روان شدن سیلاب در رودخانه این روستا، به دلیل لوله‌کشی غیراصولی آب شرب روستای مزبور، اهالی این روستا تا مدتی از آب شرب محروم می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رجبعلی علی‌پور در خصوص مشکل آب شرب روستای پلگرد به , درگزخبر , گفت: در پی هر بارندگی‌ در منطقه روستای پلگرد و روان شدن سیلاب در رودخانه این روستا، به دلیل لوله‌کشی غیراصولی آب شرب روستای مزبور، اهالی این روستا تا مدتی از آب شرب محروم می شوند.,

وی افزود: در گذشته آب این روستا از یک چشمه تهیه می‌شد که به غیر از پایین بودن دبی آن، مشکل خاصی وجود نداشت.

,

رییس شورای روستای پلگرد گفت: برای رفع این مشکل اداره آب روستایی شهرستان درگز بدون هماهنگی با شورای روستا لوله آب شرب این روستا را به طور مستقیم به یک چشمه مجاور رودخانه متصل کرد.

,

وی ادامه داد: متاسفانه به جای آنکه خط اصلی آب را تقویت و رفع عیب نمایند؛ با اقدام خود سبب ایجاد مشکلات اساسی برای هزار نفر از اهالی این روستا شدند.

,

علی غلامی رییس اداره آب روستایی درگز در این خصوص گفت: در ابتدا آب شرب این روستا از طریق یک چشمه فصلی و مشترک با روستای یک باغ تامین می شد.

,

وی افزود: این چشمه علاوه بر آنکه 6 ماه در سال آب ندارد؛ بر سر استفاده از این چشمه بین دو روستای یاد شده اختلافاتی وجود دارد که مجبور شدیم آب روستای پلگرد را از یک چشمه مجاور رودخانه تهیه کنیم.

,

رییس اداره آب روستایی درگز خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه و قرار داشتن چشمه در داخل دره، بعد از هر بارندگی نسبتا شدید، آب این روستا غیرقابل شرب می شود.

,

وی ادامه داد: بعد از هر بار وقوع این مشکل، پرسنل اداره آب روستایی به محل اعزام می‌شوند و مشکل آلودگی آب لوله را برطرف می‌کنند.

,

غلامی اذعان داشت: متاسفانه برای رفع این مشکل باید بودجه به این کار تخصیص داده شود که در حال حاضر امکان آن وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه