اخبار داغ

امام جماعت ابوموسی:

در عصر جدید باید به تهاجم فرهگی بیش از پیش توجه نمود

در عصر جدید باید به تهاجم فرهگی بیش از پیش توجه نمود
امام جماعت ابوموسی گفت: تهاجم فرهنگی در جهات متعددی از اهمیت ویژه ‏ای برخوردار است و در عصر جدید باید به این مسئله بیش از پیش توجه نمود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافذ آنلاین، حجت الاسلام شیرزاد حسنی امام جماعت ابوموسی گفت: امروز دشمن جبهه‌ وسیعی را با استفاده از ابزارهای مؤثر، خطرناک و کارآمد و نیز با بهره گرفتن از علم و تکنولوژی تشکیل داده است تا جمهوری اسلامی را هدف یک یورش همه جانبه‌ ‌فرهنگی قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافذ آنلاین,

امام جماعت ابوموسی اظهار کرد: تهاجم فرهنگی یک سنگر و جبهه‌ شناخته نشده‌ دشمن است و لذا باید آن را شناخت و مقام معظم رهبری از همان اولین سالهای پایان دفاع مقدس، دست دشمنان را خوانده و خبر از تهاجم و شبیخون فرهنگی آنان دادند.

حسنی افزود: اگر به تقابل استکبار جهانی در سه دهه گذشته نظر بیفکنیم در می یابیم که در دهه اول تقابل در حوزه نظامی است و سراسر این دهه جنگ، کودتا و ترور می باشد؛ اما از ابتدای دهه دوم، بحث فراگیر عمومی در جامعه ایرانی مسئله «تهاجم فرهنگی» بود.

,
,
,

وی عنوان کرد: استکبار در دهه سوم در راستای هجمه فرهنگی به فکر مهار انقلاب اسلامی در سطح جهان افتاد لذا پرونده ایران به شورای امنیت رفت و تحریم ها تشدید شد و حمله به افغانستان، عراق و حزب الله به قصد مهار انقلاب اسلامی ایران آغاز گشت ولی در این امر نیز شکست خوردند.

,

امام جماعت ابوموسی تصریح کرد: اکنون درآغاز دهه چهارم به دنبال مهار انقلاب از درون توسط سربازان فرهنگی خویش می باشند و در این امر تمام جریان های داخلی و خارجی هماهنگ عمل می کنند.

,

حسنی بیان کرد: البته باید دانست که بحث تهاجم فرهنگی تازگی ندارد و بررسی تاریخ جریان سلطه در قرون گذشته نیز نشان می دهد که یکی از ابزارهای اصلی دشمنان برای غلبه بر جوامع اسلامی استحاله فرهنگی است و نمونه بارز آن استحاله فرهنگی مسلمین در مسئله اندلس است.

,

وی با اشاره به هزینه بالای جنگ نظامی و لشکرکشی برای کشور مهاجم؛ ابراز کرد: بیش از یک قرن است که استعمارگران روش نفوذ در کشورها را تغییر داده اند و از طریق سیاست های فرهنگی با عناوین مختلف تلاش می کنند به اهداف شوم خود برسند چرا که فهمیده اند که بهترین راه نفوذ در سایر کشورها نفوذ در فرهنگ آنان و استحاله درونی آن است.

,

امام جماعت ابوموسی هدف غربی ها از تهاجم فرهنگی را جایگزین کردن ارزش های مورد پسند خود با معیارهای بومی و ملی ملت ها دانست.

,

حسنی خاطر نشان کرد: از راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی می توان به  شناخت همه جانبه تهاجم فرهنگی و اهداف دشمن از آن، تقویت بینش دینی و سیاسی مردم، اشباع نیازهای طبیعی انسان از راه های مشروع، گسترش امر به معروف و نهی از منکر، خودسازی متولیان فرهنگی، تلاش برای زدودن فقر اقتصادی و... اشاره کرد.

,

انتهای پیام/






 

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه