اخبار داغ

تنوع زیستی بی نظیر اندیمشک + تصویر

تنوع زیستی بی نظیر اندیمشک + تصویر
شعار امسال روز جهانی تنوع زیستی در راستای شعار سال ۲۰۱۷ سازمان ملل که به عنوان سال بین المللی گردشگری پایدار تعیین شده، با عنوان تنوع زیستی و توریسم پایدار انتخاب شده است، تنوع زیستی در سطح گونه و اکوسیستم، رکن مهمی در بسیاری از جنبه های گردشگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اندیمشک جوان : شعار امسال روز جهانی تنوع زیستی در راستای شعار سال ۲۰۱۷ سازمان ملل که به عنوان سال بین المللی گردشگری پایدار تعیین شده، با عنوان تنوع زیستی و توریسم پایدار انتخاب شده است، تنوع زیستی در سطح گونه و اکوسیستم، رکن مهمی در بسیاری از جنبه های گردشگری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اندیمشک جوان ,

در همین راستا به معرفی شماری از گونه های گیاهی ؛ جانوری و تنوع اقلیمی شهرستان اندیمشک می پردازیم :

,

۱- بلوط ؛ وجود درختان بلوطی با عمر چند صد ساله از مهمترین گونه های زیستی و نمادی از فرهنگ منطقه می باشند.

,

۲- کل و بزکوهی منطقه چهل پا ؛ یکی از اصلی ترین زیستگاه های این گونه در منطقه چهل پا واقع در کوه تنگوان و در مجاورت سد دز اندیمشک قرار دارد.

,

۳- زرین درختان به عنوان گونه ای منحصربفرد ؛ با عمری چند صد ساله که در خاطرات برخی مورخان نیز از وجود آنها یاد شده است.

,

۴- سمندر لرستان ( حاجی باریکاب ) ؛ این گونه نخستین بار در سال ۱۹۳۸ توسط کایسر (قیصر) در شمال منطقه شهبازان اندیمشک یافت شد.

,

۵- کلخنگ ؛ ، کلخنگ نوعی درخت از تیره بنه است که دارای دانه های شبیه به بنه اما کوچک و ریزتر از آن است. این گیاه اغلب در سنگها وشیارهای کوها می روید.

,

۶-منطقه کوهستای چاوونی با اقلیمی خاص و متفاوت و برف گیر در شمال شهرستان اندیمشک ؛

,

۷- پدیده زمین شناسی چال خدا در مجاورت روستای تووه ؛ وجود چاله ای عظیم بر سطح یک کوه ؛

,

۸- درخت کنار ؛ کُنار، عناب، رملیک ( نام علمی: Ziziphus) سرده‌ای از درختان و درختچه‌های تیغ‌دار از تیره عنابیان است. حدود ۴۰ گونه کنار وجود دارد که در مناطق گرمسیری و زیرگرمسیری پراکندگی دارند. میوه این درخت نیز کُنار نامیده می‌شود و خوردنی است.

,

پ.ن : به امید آنکه ؛ با بالابردن سطح آگاهی عموم جامعه ؛ علاوه بر تلاش همگانی در حفظ و ثبت محیط زیست شهرستان ؛ زمینه رونق گردشگری را فراهم آورده و به مقوله گردشگری با دید فرصت سازی و کمک به محیط زیست نگریسته شود.

,

۱۲۳-۱ ۱۲۳-۲ ۱۲۳-۳ ۱۲۳-۴

, ۱۲۳-۱, ۱۲۳-۲, ۱۲۳-۳, ۱۲۳-۴,

 سیدعلیرضا شریفی

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه