اخبار داغ

تراژدی با چاشنی سرعت؛

علیرضا حقیقی در سراشیبی سقوط

علیرضا حقیقی در سراشیبی سقوط
مجموع تصمیمات و مشاوره های اعجاب برانگیز، گلر اول ایران در جام جهانی برزیل را دچار چالشی بزرگ کرده است؛ حقیقی در سراشیبی قرار گرفته و لحظه به لحظه بر سرعتش در این مسیر افزوده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، مجموع تصمیمات و مشاوره های اعجاب برانگیز، گلر اول ایران در جام جهانی برزیل را دچار چالشی بزرگ کرده است؛ حقیقی در  سراشیبی قرار گرفته و لحظه به لحظه بر سرعتش در این مسیر افزوده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

به عقب بر می گردیم، ۲۵ مهر ماه ۱۳۸۵ دیدار تیم های پرسپولیس و سایپا؛ در حالی که دو تیم، یک بر یک مساوی هستند؛ در نیمه اول احمد مومن زاده با فرشید کریمی تک به تک می شود و کریمی با خطا مهاجم سایپا را متوقف می کند؛ کارت قرمز را مقابل چشمان خود می بیند و از زمین بازی اخراج می شود.

,

اخراج فرشید کریمی اولین لحظه ویژه دوران زندگی فوتبالی علیرضا حقیقی بود؛ گلر ۱۷ ساله پرسپولیس درون دروازه قرار گرفت و با مهار پنالتی علی دایی، شروعی رویایی برای خود رقم زد. دو کلین شیت متوالی پس از دیدار با سایپا رویای حقیقی برای رسیدن به دروازه پرسپولیس را تکمیل کرد تا او خیلی زود سنگربان شماره یک  تیم محبوب پایتخت شود.

,

حقیقی دروازه و بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را از دل رقابتی سخت بدست آورده بود و گام بعدی رسیدن به تیم ملی در شرایطی بود که سید مهدی رحمتی روزهای خوبش را پشت سر می گذاشت. بعد از این که رحمتی که از تیم ملی کناره گیری کرد؛ رحمان احمدی درخشید و با تیم ملی به جام جهانی رسید؛ دانیال داوری گلر ایرانی – آلمانی نیز به تیم ملی دعوت شد؛ همه منتظر کارلوس کیروش بودند تا مشاهده کنند در غیاب مهدی رحمتی چه کسی در سرزمین قهوه درون دروازه تیم ملی خواهد ایستاد.

,

در حالی که همه انتظار داشتند در جام جهانی داوری یا احمدی گلر اول تیم ملی باشند و حتی بحث بر سر خط خوردن حقیقی یا سوشا مکانی بود؛ ناگهان تصمیم غیرمنتظره کارلوس کی روش دومین و قطعا ویژه ترین لحظه عمر حقیقی را رقم زد. حقیقی ۲۶ ساله که دو سال قبل از جام جهانی راهی لیگ روسیه شده بود و در حالی که تنها ۶ بازی ملی داشت؛ گلر اول تیم ملی در جام جهانی شد و تعجب همگان را برانگیخت. درخشش در دیدار با نیجریه و آرژانتین، هم علیرضای خوش استیل  و هم فوتبال ایران را امیدوار کرده بود.

,

اما بعد از جام جهانی در حالی که خبرهای متعددی از جذب حقیقی توسط تیم های فوتبال جزیره به گوش می رسید، مسیر پیشرفت او منحرف شد؛ ابتدا در تعطیلات نیم فصل از روبین کازان روسیه به تیم کویلها در دسته دوم پرتغال فرستاده شد و در آن جا فقط دوازده بازی برای تیمش به میدان رفت؛ فصل آینده به صورت قرضی به پنافیل پرتغال رفت و بهترین دوران فوتبالی اش در اروپا را با انجام ۲۲ بازی برای این تیم سپری کرد.

,

 

,

, , ,

سال ۲۰۱۶ علیرضا حقیقی با پایان قراردادش راهی روبین کازان شد و در حالی که حتی یک بازی هم برای این تیم انجام نداد مجددا در نیم فصل دوم به مارتیمو پرتغال پیوست؛ تیمی که نلو وینگادا یار غار کارلوش کی روش، سرمربی آن بود؛ با تمام این تفاسیر حقیقی تنها ۶ بار برای این تیم به میدان رفت.

,

سنگربان اصلی در جام جهانی ۲۰۱۴ پس از درخشش در این مسابقات، سراشیبی را در پیش گرفت؛ از ۲۲ بازی برای پنافیل به ۶ بازی برای مارتیمو رسید و به مرور دروازه تیم ملی را هم از دست داد. در نیم فصل اول ۲۰۱۷-۲۰۱۶ بدون تیم ماند تا با آغاز تعطیلات زمستانی و البته آغاز رسمی لیگ برتر سوئد راهی این کشور شود این روزها او در سوئد به سر می برد، هرچند آن طور که از شواهد پیداست، بعید است در این کشور هم به موفقیت شایانی دست پیدا کند

,

ده هفته از لیگ برتر سوئد می گذرد و علیرضا حقیقی در تمام دیدارها حتی به لیست ۱۸ نفره تیمش هم نرسیده و سکونشین بوده است. این سکونشینی در حالی است که اسکلیستونا در انتهای جدول رده بندی قرار گرفته و گلر اول و سوئدی این تیم ۱۸ بار دروزاه اش باز شده اما سرمربی این تیم همچنان به حقیقی اعتماد ندارد.

,

, , ,

از آخرین بازی رسمی حقیقی در رده باشگاهی که در فینال جام حذفی پرتغال با شش تایی شدن اش همراه بودغ یک سال می گذرد؛ گلری که قرار بود آینده فوتبال ایران شود یک سال است نه به علت مصدومیت بلکه به دلیل مسائل فنی، بدون تیم ماندن و عدم اعتماد کادر فنی و البته تصمیمات اشتباه خودش، در دیداری باشگاهی به میدان نرفته است؛ به تیم ملی دعوت نمی شود و اگر هم دعوت شود فیکس نیست.

,

روزهای زندگی فوتبالی علیرضا حقیقی در حال تیره تر شده است؛ حالا اینکه چه عاملی و مشاوره و دخالت چه فردی حقیقی را به مسیری اشتباه رسانده موضوعی است که تنها می تواند درس عبرت آیندگان باشد. اما موضوع بزرگ برای علیرضا حقیقی ۲۹ ساله یک امر است؛ او به مرز ۳۰ سالگی رسیده و با این روند فوتبالش نابود می شود. مسیر حقیقی که روزگاری او را کاسیاس صدا می زدند در قاره سبز به پایان رسیده است؛ شاید زمان آن رسیده که علیرضا به فوتبال ایران بازگردد و قید رویاپردازی های شاعرانه اش را بزند. بدون شک حقیقی در لیگ برتر ایران خریدار دارد و می تواند در فصل جدید در یکی از تیم های لیگ برتری مان فیکس شود تا حداقل برای اثبات حقانیت اش تلاش کند.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه