اخبار داغ

رئیس کمیته امداد فراهان مطرح کرد؛

زکات درمانی برای دردهای اقتصادی/بیش از سه میلیارد زکات برای رفع مشکلات محرومان فراهان هزینه شد

زکات درمانی برای دردهای اقتصادی/بیش از سه میلیارد زکات برای رفع مشکلات محرومان فراهان هزینه شد
رئیس کمیته امداد فراهان گفت: مردم شهرستان فراهان طی سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال در قالب زکات محرومان مساعدت کرده اند که این میزان زکات در راستای کمک به احداث مسکن فقرا و نیازمندان، تامین جهیزیه، تحصیل، درمان و سایر نیازمندی های محرومان هزینه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ اولین نشست شورای زکات شهرستان فراهان با حضور مدیر کمیته امداد و اعضای شورای زکات در کمیته امداد این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

حسین احمد لو، مدیر کمیته امداد شهرستان فراهان با بیان اینکه زکات از واجبات مالی و به عنوان یکی از پایه های دین اسلام است گفت: زکات به عنوان درمانی برای دردهای اقتصادی جامعه است و با پرداخت به موقع آن فاصله طبقاتی در جامعه اسلامی از بین می رود.

,

وی اظهار کرد: مردم شهرستان فراهان طی سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال در قالب زکات محرومان مساعدت کرده اند که این میزان زکات در راستای کمک به احداث مسکن فقرا و نیازمندان، تامین جهیزیه، تحصیل، درمان و سایر نیازمندی های محرومان هزینه شده است.

,

وی افزود: زکات پردازان شهرستان در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال نیز بابت ساخت پروژه های عمرانی مساعدت کرده اند.

,

احمدلو، با اشاره اینکه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات دارای ثمرات مختلفی است ، افزود: کمیته امداد با همکاری روحانیون اقدام به جمع‌آوری این میزان زکات کرده که امیدواریم با حضور بیشتر در بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، افراد بیشتری به پرداخت این فریضه واجب تشویق شده و محرومیت کاهش پیدا کند.

,

مدیر کمیته امداد شهرستان فراهان با اشاره به اینکه اعتماد مردم به کمیته امداد سرمایه ای ارزشمند برای این نهاد است،افزود: اعتماد مردم به کمیته امداد سرمایه‌ای ارزشمند برای این نهاد است و در سایه این اعتماد است که خیران و نیکوکاران استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در کمال اطمینان خاطر و با هدف محرومیت‌زدایی دراختیار این نهاد قرار می‌دهند تا به در جایی که باید هزینه شود.

,

وی ادامه داد: کمیته امداد با توانمندسازی مددجویان تحت‌پوشش علاوه بر فراهم کردن زندگی مطلوب برای آن‌ها از گسترش فقر جلوگیری می‌کند، هریک از مددجویان براساس استعدادها و توانایی‌هایی که دارند از حمایت‌های کمیته امداد به شکل‌های مختلف اعم از دریافت تسهیلات اشتغال، آموزش و دیگر خدمات استفاده می‌کنند.

,

برگزاری مسابقه انشاء نویسی زکات درسطح مدارس، اجرای کلاس های آموزشی توسط روحانی زکات و تجلیل از افراد برگزیده به تعداد ۳۰ نفر و ارسال بیش از یک هزار پیامک تبلیغاتی به کشاورزان شهرستان فراهان از اقدامات انجام شده در ترویج واجب الهی زکات بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه