اخبار داغ

مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد خبر داد:

نجات یک قلاده گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش «یخاب» آران و بیدگل

نجات یک قلاده گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش «یخاب» آران و بیدگل
مسیب صدری گفت: با عکس العمل به موقع دامدار دوستدار محیط زیست یک قلاده گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش یخاب نجات یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن؛ مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد صبح امروز ذر جمع خبرنگاران با اشاره به نجات یک قلاده گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش یخاب آران و بیدگل اضافه کرد:به دنبال تماس یکی از دامداران دوستدار حیات وحش و اعلام خبر گرفتار شدن یک قلاده گربه وحشی در بلوک های سیمانی این دامداری، گروهی از اعضای انجمن به محل مراجعه و یک قلاده توله گربه وحشی را نجات دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

مسیب صدری درباره شرح ماجرا اظهار کرد: با توجه به اینکه دامداری چندین ماه بلااستفاده بوده است، گربه این مکان را محل امنی برای تولید مثل یافته و قسمتی از آن را برای لانه خود انتخاب کرده بود.

,

وی با بیان این که با اولین ورود گله به دامداری، سگ های گله به گربه و توله هایش حمله می کنند تصریح کرد: خوشبختانه با هوشیاری و عکس العمل به موقع و شایسته تقدیر دامدار دوستدار محیط زیست جناب آقای عباس حسین زاده، گربه ها موفق به فرار شده اما یکی از توله ها در بلوک های سیمانی گرفتار می شود.

,

صدری بیان کرد: این دامدار دوستدار حیات وحش پس از تماس با این انجمن، تا زمان حضور ما در دامداری از این توله مراقبت کرده است.

,

مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد خاطرنشان کرد: توله بعد از زنده گیری، با همکاری دهیاری محمدآباد ابوزیدآباد تحت نظارت اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل به محل امن برای زیست موقت گربه سانان که توسط انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد آماده سازی شده انتقال داده شده و تحت مراقبت است.

,

به گفته صدری، با توجه به این که این مکان امنیت لازم برای زیست این گونه را با ورود گله و سگ های گله ندارد، گربه در مکان امن تر و با فاصله مناسب از دامداری برای لانه گزینی انتقال داده شده و با توجه به رفتار این گونه به احتمال زیاد چندین بار برای پیدا کردن توله به نزدیک محل باز می گردد.

,

وی ابراز امیدواری کرد: با بررسی شرایط و مشورت های انجام شده با کارشناسان زبده انجمن یوزپلنگ ایرانی امید داریم این توله را به مادرش در کمترین زمان ممکن برگردانیم.

,

پناهگاه حیات وحش یخاب به علت دارا بودن گونه‌های نادر مانند یوزپلنگ، کاراکال، گربه شنی، گربه وحشی، جبیر، زاغ بور و پرندگان شکاری ارزشمند در کشور، از زیستگاه‌ها و ذخیره گاه‌های غنی ایران محسوب می‌شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه