اخبار داغ

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد:

سند ۲۰۳۰ با فرهنگ ایرانی- اسلامی مغایرت دارد / دانستن حق مردم است

سند ۲۰۳۰  با فرهنگ ایرانی- اسلامی مغایرت دارد / دانستن حق مردم است
رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد با انتقاد از تصویب طرح 2030 یونسکو گفت: متن این سند با فرهنگ ایرانی- اسلامی مغایرت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد با اشاره به جزئیات سند 2030 گفت: سند 2030 یک سند بین المللی یونسکو است که اهداف بلند مدتی را تا سال 2030 برای آموزش همگانی در جهان ترسیم کرده است، با این خصوصیت که روحیات حاکم و چشم انداز این سند یک چشم انداز بین المللی عاری از اعتقادات مذهبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا ابویی با بیان اینکه سند 2030 یک تعهد بین‌المللی در حوزه فرهنگ و آموزش ‌وپرورش است، اظهار داشت: متأسفانه صرفا مباحث آموزشی در این سند مورد نظر طراحان این سند بوده است و همچنین متن این سند با فرهنگ ایرانی- اسلامی مغایرت دارد.

,

وی با تأکید بر اینکه آموزش بدون تزکیه و تربیت از منظر اسلام و فرهنگ شیعه و ایرانی یک نقض غرض و نوعی ناهنجاری است، افزود: با دقت به جزئیات این سند روشن می‌شود که اجرای این سند نوعی تلاش بین المللی برای یکسان‌سازی و همسان‌سازی آموزش در جوامع بین المللی است که عمدتا نظارت و استیلای بر جوامع دیگر است.

,

دکتر ابویی تصریح کرد: در متن این سند از جمله مطالبی که وجود دارد این است که کشورهایی که متعهد می شوند باید تمام اطلاعات آموزشی، ذخایر، نخبگان علمی و دانسته‌های خود را به یونسکو معرفی کنند و ناظران این‌گونه اطلاعات را رصد می‌کنند، که این مطلب با عقل، درایت و حکمت ناسازگار است.

,

وی در خصوص تعارضات این سند با رشد نظام تعلیم و تربیت اذعان کرد: سند 2030 برای کشورهایی که برای خود فرهنگی قائل نیستند نوعی خدمت است ولی برای کشوری که دارای کارشناسان برتر هستند، سندی برتر از این سند وجود دارد و نباید به سند بیگانه‌ای که در ردیف سند خودمان نیست استناد و تکیه شود.

,

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان با تاکید بر اینکه تهیه سند ملی آموزش 2030  با اصول قانون اساسی نیز در تعارض است، افزود: این سند از مجاری قانونی خود عبور نکرده و مطابق اصل 76 قانون اساسی که کلیه اسناد بین المللی و توافق نامه‌ها باید به امضا و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد این اصل زیر پا گذاشته شده است؛ در صورتی که قوه مجریه باید حافظ و مجری قانون اساسی باشد.

,

دکتر ابویی اذعان کرد: نکته فاجعه‌بار اینجاست متاسفانه علی‌رغم ادعای دفاع از حقوق شهروندی و رونمایی از سند آن، محرمانه‌سازی بسیاری از مسایل برای مردم، دور زدن نهادهای قانونی کشور و دادن تعهدات بین‌المللی مغایر با قوانین و ارزش‌های کشور و و تکیه بر داشته‌ها و فرهنگ بیگانه جزو اتفاقاتی است که طی سال‌های گذشته شاهد آن بودیم، در حالی‌که دانستن حق مردم است.

,

وی خاطرنشان کرد: حق جامعه است بداند سند 2030 متضمن منافعی برای کشور است یا موجب تعارضات بین نسلی و انحراف نسل آینده کشور می‌شود و هویت ایرانی - اسلامی را هدف قرار داده است.

,

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان ادامه داد: اما سند آموزش 2030 چیست که رهبر انقلاب نسبت به آن واکنش نشان دادند و فرمودند: جمهوری اسلامی ایران تسلیم سندهایی مانند 2030 یونسکو نخواهد شد؛ که با این اعتراض و وتوبیخ رهبر معظم انقلاب حجت بر همگان تمام می‌شود.

,

دکتر ابویی خاطرنشان کرد: نکته فاجعه‌بار اینجاست که علی رغم اعتراض، توبیخ و غیر شرعی خواندن این اقدام توسط رهبر انقلاب عده‌ای درصدد توجیه و دفاع و فراکنی در این مسیر برآیند و از رهبری و ملت عذرخواهی نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه