اخبار داغ

دایره المعارف شهدای فراهان تهیه و تدوین می شود

دایره المعارف شهدای فراهان تهیه و تدوین می شود
مسئول کمیته تالیف و تدوین ستاد کنگره شهدای استان مرکزی از تهیه و تدوین مجموعه دایره‌المعارف شهدای فراهان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ فراهانی، مسئول کمیته تالیف و تدوین ستاد کنگره شهدای استان مرکزی در نشست با رزمندگان دفاع مقدس در فراهان گفت: مجموعه دایره المعارف شهدای فراهان تهیه و تدوین می شود. که در این مجموعه به معرفی شخصیت و بخشی از زندگی شهدا پرداخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

وی افزود: تجزیه و تحلیل جایگاه ملی جانفشانی شهدا و ایثارگران شهرستان در هشت سال دفاع مقدس یکی از مهمترین اهداف تدوین این دایره المعارف است.

,

فراهانی بیان کرد: در تدوین دایره المعارف شهدای شهرستان از اطلاعات کتابچه های سرگذشت پژوهی شهدا، معاونت پژوهش و ارتباطات حفظ آثار، سازمان بنیاد شهید و خانواده معظم شهدا استفاده می شود.

,

مسئول کمیته تالیف و تدوین ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تهیه این دایره المعارف را کمترین کاری دانست که می توان در ساحت مقدس شهدا ارایه داد و افزود: امسال مجموعه اطلاعات شهدای فراهان جمع آوری و در آینده چاپ می شود.

,

وی بیان کرد: رسالت این بنیاد در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسالتی فرهنگی است که در جهت آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش موثر است.

,

فراهانی اظهار کرد: پرداختن به نشر فرهنگ ایثار و شهادت در این برهه از زمان برای نسل جوان که مورد هجمه‌های گوناگون دشمنان قرار دارند، وظیفه بسیار خطیری است.

,

تبیین دستاوردهای دوران دفاع مقدس تنها مختص به زمان خاصی نشود

, تبیین دستاوردهای دوران دفاع مقدس تنها مختص به زمان خاصی نشود, تبیین دستاوردهای دوران دفاع مقدس تنها مختص به زمان خاصی نشود,

در این نشست محمدرضا محمدی کرامت، یکی از رزمندگان دفاع مقدس گفت: ما اگر واقعیتها را از شهدا بیان کنیم، ناخودآگاه تاثیرگذار خواهد بود، شهدا خود بزرگ هستند و نیازی به بزرگ‌نمایی ما ندارند.

,

وی افزود: ما هر ساله در هفته دفاع مقدس، پایمردی ها، شجاعت و رشادت ها را جشن می گیریم، عملیات ها را تشریح می کنیم و برای نسل جوان انقلاب، آن دوران را تدوین می کنیم اما این موضوع نباید فقط در برهه زمانی خاصی باشد.

,

محمدی کرامت اظهار کرد: با توجه به هجمه های دشمن ما هم باید بیشتر در صحنه باشیم و با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم.

,

وی گفت: هر چه این انقلاب پیشروی می کند، هجمه ها علیه نظام بیشتر می شود و اگر هجمه ها نباشد باید تعجب کرد، برای رسیدن به قله باید مشکلات را یکی یکی پشت سر بگذاریم و راهی تا فتح قله نمانده است.

,

رزمنده فراهانی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات در برابر دشمن ایستادگی کردیم، تا اینکه امروز کشور ما پیشرفت چشمگیری در همه حوزه ها دست پیدا کرده است و همه دشمنان از ما واهمه دارند.

,

محمدی کرامت با اشاره به بیانات رهبری بیان کرد: اگر در این پیچ خطرناک بلغزیم یا خطا کنیم در قعر این دره هولناک قرار می‌گیریم یا سبب عقب‌گردمان می‌شود، بنابراین اگر در این پیچ با صلابت، دقت و بدون ترس و واهمه حرکت کنیم به سمت مسیر قله می‌رویم و آن را فتح می‌کنیم.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه