اخبار داغ

کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف جمعیت امام علی (ع) پاکدشت است

کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف جمعیت امام علی (ع) پاکدشت است
کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین از اهداف جمعیت امام علی (ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از ارم خبر ؛ جمعیت امام علی توسط شارمین میمندی‌نژاد به کمک تعدادی از دانشجویان در سال ۱۳۷۸۸ با هدف کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و شناسایی افراد نیازمند فعالیت خود را شروع کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارم خبر,

با گذشت مدتی از انجام فعالیت ها، جمعیت امام علی (ع) طرحی با نام خانه علم (خانه ایرانی) اجرا کرد که در سراسر ایران بیش از ۳۰ خانه علم در حال فعالیت است در همین راستا  ۲ سال پیش خانه علم در فرون آباد تأسیس و اکنون بخاطر مرکزیت و قابل دسترس بودن به پاکدشت انتقال یافته است.

,

نحوه تأسیس خانه علم ( خانه ایرانی ) در پاکدشت بدین گونه است که آقای بابایی و خانم کامران از سمت جمعیت امام علی (علیه السلام) مسؤلیت پیدا کردند که در این منطقه به شناسایی افراد در حوالی کوره پزخانه ها بپردازند که بعد از گذشت مدتی در فرون آباد یک خانه اجاره کرده و همزمان با نیروگیری از دانشجویان به فعالیت‌های خود به صورت گسترده تر و عمیق تر پرداختند.

,

مهمترین مسئله و مشکلی که بین افراد نیازمند به‌ویژه کودکان کاروجود دارد تحصیل بچه ها می باشد که این موضوع با پیگیری های مجدانه  و همت دانشجویان مرتفع گردید، همچنین با نزدیک شدن به زندگی کودکان کار و پی بردن به  دیگر مسائل و مشکلات آنها درصدد برطرف نمودن آن در حد توان بر آمدند.

,

به طبع برای رفع مشکلات و معضلات گروه هایی از قبیل: پزشکی، روانشناسی، مددکاری، کارآفرینی و حقوقی شکل گرفت تا در هرحوزه به صورت تخصصی ورود کرده تا بتوانند هرچه بهتر معضلات و آسیب های اجتماعی موجود را بهبود ببخشند.

,

خانه علم پاکدشت دارای چندین اتاق درس، بازی، پزشکی، تئاترو کتابخانه می باشد که در سال گذشته بیش از ۱۰۰ کودک  کار را تحت حمایت خود داشته است، امسال نیز  کلاس مادرانه‌ها برای دختر خانم‌های بزرگ سال و مادرانی که خود علاقه مند به فراگیری علوم زندگی هستند نیز برقرار است.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه