اخبار داغ

حجت‌الاسلام قرائتی:

حرف آخر را در جمهوری اسلامی ولی‌فقیه می‌زند / تمام مشکلات کشور به‌دلیل عدم مهارت آموزی است

حرف آخر را در جمهوری اسلامی ولی‌فقیه می‌زند / تمام مشکلات کشور به‌دلیل عدم مهارت آموزی است
حجت‌الاسلام قرائتی گفت: مهارت آموزی مبلغین مسئله ای جدی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که با حضور چهارصد نفر از ائمه جماعات مساجد تهران در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: مبلغین نقش مهمی در جامعه دارند و لذا باید در سخنرانی های خود، طوری صحبت کنند که فهمش برای عوام مردم راحت باشد و همچنین خواص جامعه نیز بپسندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به‌نقل از , آفتاب ری, ، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که با حضور چهارصد نفر از ائمه جماعات مساجد تهران در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: مبلغین نقش مهمی در جامعه دارند و لذا باید در سخنرانی های خود، طوری صحبت کنند که فهمش برای عوام مردم راحت باشد و همچنین خواص جامعه نیز بپسندند.,

وی افزود: مبلغان ماهر باید اهل مطالعه و تحقیق باشند و هر مطلبی که بیان می‌کنند باید بر چهار اصل واجبات، مستحبات، برطرف کردن مشکلات اجتماعی و برطرف  شدن مشکلات فردی استوار باشد.

, وی افزود: مبلغان ماهر باید اهل مطالعه و تحقیق باشند و هر مطلبی که بیان می‌کنند باید بر چهار اصل واجبات، مستحبات، برطرف کردن مشکلات اجتماعی و برطرف  شدن مشکلات فردی استوار باشد.,

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه شغل رسول خدا(ص) تبلیغ بود، ادامه داد:  تبلیغ دین خدا عبادت است و لذا مبلغان باید در امر تبلیغ مهارت‌های لازم را کسب کنند تا بتوانند دین را به بهترین شکل در اقصی نقاط جهان گسترش دهند.

,

قرائتی با تاکید بر اهمیت محتوای سخنرانی، بیان کرد:  محور تمام تبلیغات و سخنرانی ها باید از مباحث قرآنی باشد، چنانچه امام راحل نیز به محور قرآنی خطبه ها دقت نظر داشتند. 

,

وی در ادامه اظهار داشت: در همه کشورها اختلاف نظر وجود دارد  و باید یک نفر به عنوان فصل الخطاب به بحث ها پایان بدهد که در جمهوری اسلامی حرف آخر را ولی فقیه می زند. 

,

معلم اخلاق با بیان اینکه تقلید به معنی رجوع به نسخه دکتر(مجتهد) است، گفت: همه مراجع نیز باید حرف امام خامنه ای را در رأس امور خود قرار بدهند. 

,

 قرائتی با بیان اینکه تمام مشکلات کشور به دلیل عدم مهارت آموزی است، تصریح کرد: روحانیون ما و همچنین دیپلم ها و حتی لیسانسه ها هیچ مهارتی ندارند و به همین دلیل است که وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند تولید اشتغال؛ هیچ اقدامی صورت نمی گیرد زیرا کسی مهارت کافی برای تولید اشتغال ندارد. 

,

وی گفت: کسی که مهارت ندارد، کار ندارد. کسی که کار ندارد، پول ندارد. کسی که پول ندارد، همسر ندارد. کسی که همسر ندارد، مسکن ندارد و در نتیجه عدم مهارت منجر به اعتیاد و سایر معضلات و مفاسد می شود. 

,

مفسر قرآن کریم بیان کرد: در تبلیغات انتخاباتی همه دم از اشتغال می زدند، در حالی که باید توجه کنند که اشتغال در سایه مهارت ایجاد می شود و برای اینکار لازم است مهارت آموزی در برنامه های دانشگاهها و حوزه های علمیه قرار بگیرد. 

,

قرائتی گفت: حوزه های علمیه، یک حجت الاسلام تولید می کنند که هیچ مهارتی ندارد و به همین دلیل است که تعداد شما تا سال بعد هیچ افزایشی نخواهد داشت ولی تعداد معتادین در یک سال دوبرابر می شود. 

,

وی با بیان اینکه با برگزاری سالی یک جلسه، مشکل تبلیغ حل نمی شود، تاکید کرد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه اقدامی برای مهارت آموزی انجام ندهند، خود شما در روزهای تعطیل نسبت به یادگیری یک حرفه و مهارت اقدام کنید.

,

رئیس ستاد اقامه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری مهارت آموزی مبلغین را مسئله جدی و حتمی عنوان کرده و نسبت به اقدام آن از سوی شورای عالی و رؤسای حوزه علمیه تاکید کرده‌اند. 

,

 

,

, , , , , , ,

 

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه