اخبار داغ

غرب زدگی دلیل اصلی جولان بی حجابی درکلان شهرهای کشور

غرب زدگی دلیل اصلی جولان بی حجابی درکلان شهرهای کشور
یکی از مهمترین و اساسی ترین ریشه های بی حجابی در کلان شهرهای کشور، دوستی های نامطمئن ، معاشرت های آلوده و مشکوک، گرایش به فرهنگ غرب، انتخاب الگوهای نامطلوب و نظیر آنها میباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانا نیوز،با گسترش روز افزون  فرهنگ استفاده ی نامتعارف از شبکه های اجتماعی و ماهواره ای در کشور عطش خانواده ها را برای استفاده از این شبکه ها بیش از بیش افزایش داده است و همین امر باعث به وجود آمدن تاثیرات منفی زیادی در بین مردم کشورمان شده که از جمله این تاثیرات منفی میتوان به اشتیاق جوانان برای گرایش به سمت و سوی لباسهای غربی و بی حجاب اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

استفاده از مانتوهای جلو باز با نوشته های نا متعارف و همچنین ساپورت های بدن نما امروزه جایگاه ویژه ای در بین جوانان کشورمان بر خلاف ادعاهای مسئولین فرهنگی  برای خود باز کرده است که همین امر زمینه ی پدیدار شدن هنجار های اجتماعی در برخی از کلان شهر ها را فراهم ساخته است.

,

واردات و قاچاق بیش از حد  لباسهای ماهواره ای و توزیع آن در جامعه که هیچ گونه هم خوانی با معیارهای یک کشور اسلامی ندارد متاسفانه در چند سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است به طوریکه لباسهای قاچاق و نامتعارف تبدیل به گل سرسبد ویترین مغازه ها  گردیده است.

,

اگر بخواهیم نقدی بر گرایش روز افزون مردم به خصوص جوانان کشورمان به لباسهای بی کیفیت و بی حجاب خارجی داشته باشیم شاید بتوان به دلایل مختلف و متعددی اشاره کرد که هر کدام در نوع خود میتواند تاثیرات منفی زیادی در شکل گیری شخصیت اجتماعی فرد در جامعه داشته باشد .

,

یکی از مهمترین و اساسی ترین ریشه های بی حجابی در کلان شهرهای کشور، دوستی های نامطمئن ، معاشرت های آلوده و مشکوک، گرایش به فرهنگ غرب،  انتخاب الگوهای نامطلوب و  نظیر آنها میباشد که از همان اوایل  جوانی و نوجوانی افراد را در مسیر نامناسب اجتماعی قرار میدهد .

,

دختران همواره  به دلیل قرار گرفتن در معرض آسیب های اجتماعی  عمدتا عاطفی و احساسی تر هستند زیرا از دریچه ی احساسات به دنیا و مسائل آن می نگرند به همین دلیل بیشتر در معرض خطر آسیب های اخلاقی و اجتماعی قرار دارند و در همین مواقع حساس هست که بایستی خانواده ها با راهکارهای مناسب مانع  سردر گمی وی در اجتماع باشند.

,

یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین عوامل موثر در رشد و تربیت افراد نهاد خانواده است زیرا اگر والدین نسبت به آینده کودکان خود بی توجه نباشند  هرگز شاهد به وجود آمدن هنجار در رفتار کودکان خود نخواهند بود از این رو خانواده مهمترین زمینه در زندگی اجتماعی می باشد که باید در امر حجاب به دختران خود آموزش های لازم را بدهد.

,

اما دولت میتواند با حمایت از فرهنگسازان ، نهادهای مذهبی ، دینی و تولید کنندگان پوشاک کشور نه تنها زمینه را برای تولید داخل فراهم سازد بلکه از واردات و قاچاق لباسهای مبتذل غربی به کشور  به شدت جلوگیری کند تا شاد بدین ترتیب شاهد کاهش ترویج بی حجابی در کشور نباشیم .

,

 

,

 

,

 

,

 

,

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه