اخبار داغ

تحلیلگر مسائل آمریکا:

محور شرارت عربی آمریکایی سبب انزوای ترامپ خواهد شد/سعودی ها خود منبع اصلی تروریسم هستند

محور شرارت عربی آمریکایی سبب انزوای ترامپ خواهد شد/سعودی ها خود منبع اصلی تروریسم هستند
تحلیلگر مسائل آمریکا گفت: این محور شرارت عربی آمریکایی هم سبب انزوای کشورهای عربی و هم سب انزوای ترامپ می شود چرا که ترامپ در داخل آمریکا مشکلات بسیار جدی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی ذاکریان  در گفت و گو با  بوتیا نیوز  در تحلیل سفر اخیر ترامپ به عربستان گفت: روابط عربستان و ایالت متحده آمریکا یک رابطه دیرین برای مسائل نظامی و سیاسی مرتبط با خاورمیانه است چرا که جغرافیای غرب‌آسیا از حیث امنیتی، اقتصادی و سیاسی برای آمریکا اهمیت ویژه‌ای دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , , بوتیا نیوز,

تحلیلگر مسائل آمریکا در ادامه تصریح کرد: روابط آمریکا با سعودی ها در مسئله نفت از زمان تشکیل شرکت نفت آرامکو صورت گرفت، بعد از آن هم در دهه 70 به خاطر مسائل امنیتی در منطقه خاورمیانه، یکی از ستون های امنیتی را سعودی ها تعریف می کردند و این موضوع در جنگ اول و دوم خلیج فارس ادامه داشت.

,

ذاکریان بیان کرد: این روابط این بار با موضوعی با محوریت داعش و ایران ادامه دارد، در واقع محور شرارتی که بوش  یا کره شمالی مطرح می کرد و مناطق عراق، سوریه و یمن را در بر می گرفت.

,

وی خاطر نشان کرد: بنابراین این روابط یک حرکت تاریخی و مدیریت شده است که تا چه اندازه این محور شرارت عربی آمریکایی می تواند موفق باشد بحثی است که قابل کارشناسی است.

,

استاد مدعو دانشگاه های اروپایی ادامه داد: به نظر من این موفقیت امکان پذیر نیست چون هم سبب انزوای کشورهای عربی اسلامی و هم سب انزوای ترامپ می شود چرا که ترامپ در داخل آمریکا مشکلات بسیار جدی دارد و بیش از نیمی از مردم آمریکا به ترامپ رای ندادند لذا عقاید او را قبول نخواهند کرد.

,

ذاکریان تشریح کرد: بنابراین حضورشان در عربستان و کشورهایی که اکثر آن ها دیکتاتور هستند افکار عمومی مردم آمریکا را منحرف می کند.

,

تحلیلگر مسائل آمریکا عنوان کرد: در حالی که سعودی ها به لحاظ تئوریک و مبانی فکری که دارند خصوصا ایده های افراط گرایانه محمد بن عبدالوهاب خود از منابع اصلی تروریسم محسوب می شود.

,

ذاکریان تاکید کرد: از سوی دیگر نظرات آن ها در خصوص ایران واقعیت ندارد و حقیقت مردم ایران با آن چیزی که آمریکایی ها و سعودی ها بیان می کنند تناقض دارد و این یک حرکت ابتر و ناقص خواهد بود.

,

وی در خصوص ادعای ناتوی عربی مطرح کرد: ادعای ناتوی عربی یک ادعای گزافی است چرا که ایران بسیار مقتدر تر از این است که بخواهد قدرت خود را از موشک بگیرد.

,

این کارشناس مسائل آمریکا در پایان اظهار کرد: ایران قدرت خود را از بیگانگان نمی گیرد بلکه قدرت ایران از ملت ایران است و این اسرائیل و عربستان هستند که با متوسل شدن به بمب و موشک به دنبال کسب قدرت برای خود هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه