اخبار داغ

سرپرست کمیته امداد شهرستان قرچک تاکید کرد

ضرورت توجه به نیازهای فرهنگی افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)

ضرورت توجه به نیازهای فرهنگی افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
سرپرست کمیته امداد شهرستان قرچک گفت: توجه به نیازهای فرهنگی افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از هر نیاز دیگری ضروری است و پیام های فرهنگی باید به همه خانوارهای تحت حمایت انتقال پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از قرچک آنلاین ؛ دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج با هدف کسب آمادگی برای آغاز زندگی مشترک و در موضوعات آیین همسرداری ، اخلاق ، احکام ، بهداشت فردی و روان شناسی برای نوعروسان تحت حمایت این نهاد تشکیل می‌شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین, قرچک آنلاین,

محمدرضا غضنفری ، سرپرست کمیته امداد شهرستان قرچک در تشریح این خبر اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و 290 نفر از بانوان سرپرست خانوار،نوعروسان، دختران در شرف ازدواج و دختران ترک تحصیل کرده در دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج این نهاد شرکت کردند، در این دوره‌ها از اساتید مجرب برای مدد جویان استفاده شد.

,

وی تاکید کرد: مهم ترین برنامه های آموزشی ارائه شده را شامل آموزش های اعتقادی، قرآنی و اخلاق اسلامی، مهارت و حرفه آموزی فنی و حرفه ای، برنامه های ورزشی، کتابخوانی؛ دوره های آموزشی پیش از ازدواج با هدف کسب آمادگی برای آغاز زندگی مشترک و در موضوعات آیین همسرداری، اخلاق، احکام،بهداشت فردی و روان شناسی برای  نوعروسان تحت حمایت این نهاد تشکیل می شود.

,

غضنفری گفت: ارتقاء فکری فرهنگی خانواده های تحت حمایت از مهمترین اهداف راهبردی این دوره های آموزشی توسط کمیته امداد شهرستان است و توانمند سازی فرهنگی و تربیتی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد همواره درکنار توانمند سازی اقتصادی مورد توجه این نهاد قرار دارد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه توجه به نیازهای فرهنگی افراد تحت حمایت کمیته امداد بیش از هر نیاز دیگری ضروری است و پیام های فرهنگی باید به همه خانوارهای تحت حمایت انتقال پیدا کند، بیان کرد:  با برنامه ریزی هایی که برای غنی سازی اوقات فراغت جامعه هدف انجام شده است تاکنون توفیقات مطلوبی در جهت توانمند سازی این خانواده ها صورت گرفته است.

,

سرپرست کمیته امداد شهرستان قرچک گفت: با توجه به افزایش آسیب‌ها و موقعیت حساس خانواده‌های تحت پوشش این نهاد نیازمند آن هستیم که به مسئله آسیب‌ها اهمیت بیشتری داده شود.

,

وی افزود: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و ارائه آموزش‌های تحصیلی به افراد بی سواد، فرهنگسازی ازدواج،‌ تحکیم بنیان خانواده مددجویان کلاس های آموزشی دارندف تا از آسیب اجتماعی در امان بمانند..

,

غضنفری با اشاره به برگزاری سه کارگاه آموزش خانواده از ابتدای سال جاری بیان کرد: این کارگاه ها  با حضور 56 نفر از مددجویان تحت حمایت با محوریت بهداشت فردی و بهداشت روان برگزار شده است.

,

وی با بیان اینکه سال گذشته 340 نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی و آموزشی اعزام شده اند، افزود: مددجویان تحت حمایت این نهاد با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی به سفرهای معنوی و سیاحتی اعزام می شوند.

,

سرپرست کمیته امداد شهرستان قرچک تاکید کرد: بسیاری از فعالیت‌های ما به ویژه برگزاری اردوها که به نوعی ابتکار کمیته امداد است با نگاه خانواده محوری و همچنین دین‌محوری و تعمیق باورهای دینی این خانواده‌ها برگزار می‌شود.

,

وی در پایان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نیز 51 نفر از مددجویان تحت حمایت به اردوهای زیارتی و آموزشی اعزام شده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه