اخبار داغ

منتخبان شوراها بخوانند؛

4 سال پیش رو، فرصتی برای خدمت یا ادامه جدال های سیاسی؟

4 سال پیش رو، فرصتی برای خدمت یا ادامه جدال های سیاسی؟
منتخبان مردم در معرض انتخابی قرار دارند که نتیجه آن خواسته یا ناخواسته زندگی روزمره شهروندان و روستاییان را متحول خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یادداشت اختصاصی مرآت- انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در نقاط مختلف استان سمنان نیز مانند سراسر کشور با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم بویژه جوانان، دانشجویان و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد و در پی آن اعضای شوراهای شهر و روستای استان سمنان در رقابتی تنگاتنگ و نفس گیر مشخص شدند. رقابتی که در آخرین روزهای تبلیغات به موضع گیری های صریح، داغ و جنجالی چهره ها و فعالان سیاسی اجتماعی استان و نامزدهای این دوره از انتخابات با یکدیگر انجامید و حاشیه ها و نقاط مثبت و منفی فراوانی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

میدان انتخابات بستری است برای طرح صریح و بدون تعارف دیدگاه ها و اظهارنظرهای گوناگون که این فرصت را به افکار عمومی می دهد تا رویکردها و نگرش های مختلف را ارزیابی کرده و در خصوص آنها قضاوت کنند. استقبال بی نظیر مردم و رسانه ها از میدان بزرگ انتخابات به خوبی نشان می دهد جامعه ایرانی ظرفیت های ویژه ای برای مشارکت موثر در مدیریت کشور دارد که فرصت انتخابات فقط گوشه کوچکی از آنرا به تصویر می کشد لذا برنامه ریزی برای استمرار نقش آفرینی بدنه مردم در عرصه های مختلف در مقاطع زمانی ادوار انتخابات ضروری و انکارناپذیر است.

,

گذشته از این موضوع باید بر این نکته متمرکز شد که شوراهای شهر و روستا در مدت 4 سال پیش روی خود فرصت بی نظیری برای برنامه ریزی بلندمدت در جهت توسعه منطقه ای، خدمت به مردم و تحول در سطح عملکرد مجموعه های تحت نظارت خود خواهند داشت. 4 سال پیش رو چنانچه با هم افزایی، بهره گیری از سلایق مختلف و انسجام همراه باشد می تواند به یکی از بهترین ادوار شوراها منجر شود و از سوی دیگر چنانچه با طرح موضوعات سیاسی، گروهی و همراه شود جز فرسایش انرژی و عقب ماندن از سایر شهرها در توسعه خروجی دیگری نخواهد داشت.

,

همانطور که گفته شد زمینه سازی برای حضور موثر و فعال بدنه مردم بویژه جوانان در مسائل شهری و روستایی برای بیان دیدگاه ها و سلایق خود می تواند نیاز به توسعه مدنی و اجتماعی در اقشار مختلف مردم را برطرف سازد تا بدین شکل دغدغه منتخبان شوراها نیز برای طرح این موضوعات در سطح شوراها رفع گردد.

,

اینک که تا آغاز پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان زیادی باقی نمانده است منتخبان مردم در معرض انتخابی قرار دارند که نتیجه آن خواسته یا ناخواسته زندگی روزمره شهروندان و روستاییان را متحول خواهد کرد. انتخابی بین برنامه ریزی برای توسعه و سازندگی با وحدت و همدلی یا ادامه جدال های سیاسی، جناحی از تریبون های رسمی!

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه