اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبرداد:

72 امامزاده و بقعه متبرکه میزبان اجرای طرح «ضیافت الهی» می‌شوند/اقامه نماز صبح در 12 بقعه متبرک استان مرکزی

72 امامزاده و بقعه متبرکه میزبان اجرای طرح «ضیافت الهی» می‌شوند/اقامه نماز صبح در 12 بقعه متبرک استان مرکزی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: امسال 72 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان مرکزی در ایام ماه مبارک رمضان میزبان اجرای طرح «ضیافت الهی» می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام محمدباقر حسینی‌اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ماه مبارک رمضان را ماه معنویت و تنعم دانست و اظهار کرد: معنویت این ماه روح‌ را تزکیه و جسم را از بسیاری از امراض پاکسازی می‌کند، کمترین تاثیری که این ماه بر جامعه دارد ارتقای امنیت اجتماعی است که برای افراد جامعه در طول این یک ماه مشهود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: طرح «ضیافت الهی» در راستای پیروی و عملیاتی شدن تدابیر و سیاست‌های سازمان اوقاف استان امسال نیز در ایام ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود. اجرای این طرح برای استفاده بهینه از ظرفیت امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و معنوی استان مرکزی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان بوده که همه ساله شاهد برگزاری این طرح هستیم.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص و منتخب برای اجرای این طرح در حال آماده‌سازی برای میزبانی از روزه‌داران و زائران بوده که تلاش می‌کنیم با برنامه‌های مناسب و کیفی زمینه حضور هر چه بیشتر مردم را در این طرح فراهم کنیم.

,

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی با از غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه استان در روز پنجشنبه با حضور مسئولین و عموم مردم خبر داد و گفت: برای ورود به ماه مبارک رمضان مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه در روز پنجشنبه با حضور مسئولین و عموم مردم و قرائت دعای شعبانیه برگزار می‌شود.

,

حضور مبلغان متخصص در طرح «ضیافت الهی»

, حضور مبلغان متخصص در طرح «ضیافت الهی», حضور مبلغان متخصص در طرح «ضیافت الهی»,

وی 72 امازماده و بقاع متبرکه را در سطح استان مرکزی مجری طرح «ضیافت الهی» معرفی و بیان کرد: در طول ماه مبارک رمضان 72 مبلغ در این امامزادگان و بقاع در نظر گرفته شده اعزام می‌شوند که از این تعداد 24 مبلغ اعزامی از قم و 48 مبلغ بومی هستند. در سال گذشته وعده داده بودیم که از ظرفیت مبلغین بومی بیشتر بهره گرفته شود که به این منظور نیز امسال در این بخش ظرفیت مبلغان بومی دو برابر شده است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: در بین مبلغین اعزامی حضور مبلغان متخصص برای مشاوره کودک و نوجوان، کارشناسان چند رسانه‌ای و مشاوران خانواده حضور دارند که در خیمه‌های معرفت و خیمه‌های مشاوره بقاع متبرکه حضور پیدا می‌کنند.

,

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی با اشاره به همکاری شهرداری در اجرای برنامه‌های فرهنگی در این ماه معنوی گفت: با تعاملات صورت گرفته با مشارکت شهرداری برنامه منسجم حضور مبلغین، ارائه مشاوره کودک و نوجوان و خانواده و همچنین بیان روایات و احکام در سطح یکی از پارک‌های شهر اراک برگزار خواهد شد.

,

اجرای طرح «خدیجه مادر امت» در 11 بقعه شاخص

, اجرای طرح «خدیجه مادر امت» در 11 بقعه شاخص, اجرای طرح «خدیجه مادر امت» در 11 بقعه شاخص,

وی با بیان اینکه به غیر از حضور مبلغین 16 روحانی حاضر در بقاع حضور خواهند داشت، گفت: در 12 بقعه نماز صبح، 38 بقعه نماز ظهر و عصر و در 50 بقعه نماز مغرب و عشا برپا می‌شود. همچنین طرح «خدیجه مادر امت» در 11 بقعه شاخص، برپایی مراسم سوگواری و ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) نیز در 11 بقعه شاخص استان با حضور عزاداران برگزار خواهد شد.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: آماده‌سازی مساجد با مشارکت و هماهنگی هیئت امنای مساجد، صحافی قرآن و مفاتیح، تعویض قرآن‌ها در سطح بقاع متبرکه، برپایی نماز جماعت، بیان احکام شرعی بعد از اقامه نماز جماعت، اجرای ویژه برنامه برای خواهران، مراسم جزءخوانی قرآن کریم، مباحث تفسیری و اخلاقی، برگزاری دوره‌های قرائت و حفظ قرآن و مفاهیم قرآنی، بیان احکام جوانان و نوجوانان، پاسخ به شبهات و... از جمله برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان است.

,

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی برگزاری محفل انس با قرآن کریم، تهیه بسته‌های معیشتی برای فقرا، افطاری ساده در بقاع متبرکه، برگزاری ویژه برنامه شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن(ع) و برگزاری مراسم لیالی قدر و نماز عید فطر را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای ماه مبارک رمضان مطرح کرد.

,

اجرای عملیات ساخت و عمران 20 امامزاده فاقد درآمد در استان مرکزی

, اجرای عملیات ساخت و عمران 20 امامزاده فاقد درآمد در استان مرکزی, اجرای عملیات ساخت و عمران 20 امامزاده فاقد درآمد در استان مرکزی,

وی با تاکید بر اینکه ساخت و عملیات عمرانی بقاع فاقد درآمد امسال در دستور کار اوقاف و امور خیریه قرار دارد، گفت: ساخت و مرمت 20 بقعه در سطح استان در این راستا در دستور کار قرار گرفته‌ است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به تعداد اوقاف صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون در استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 6 وقف جدید در شهرستان فراهان انجام شده است، همچنین از محل فروش اوراق وقفی برای فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری‌ یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان به دست آمده است.

,

اطعام 86 هزار نفر در طرح افطاری ساده

, اطعام 86 هزار نفر در طرح افطاری ساده, اطعام 86 هزار نفر در طرح افطاری ساده,

حجت‌الاسلام اصغر سلطانی معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به عملکرد و اقدامات فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان در طول ماه مبارک رمضان سال گذشته گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، آئین ترتیل خوانی قرآن کریم به صورت منظم، برپایی خیمه‌های معرفت، افطاری ساده، طرح «خدیجه مادر امت»، جشن میلاد کریم اهل بیت(ع)، توزیع بسته‌های غذایی در بین خانواده‌های نیازمند از جمله برنامه های اجرایی در سال گذشته در این ماه مبارک بوده است.

,

وی از اطعام 86 هزار نفر در بقاع متبرکه در طرح اطعام ساده خبر داد و گفت: مراسم «خدیجه مادر امت» ویژه ایام وفات حضرت خدیجه در 11 بقعه شاخص و جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) در 23 بقعه شاخص استان اجرایی شد.

,

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: برپایی مراسم شب‌های لیالی قدر در 32 بقعه فعال استان با حضور جمعی زیادی از روزه‌داران، برپایی نماز عید فطر و تبلیغات محیطی و برنامه‌های متعدد دیگر از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه