اخبار داغ

با حضور مدیرکل اوقاف استان در گنبد برگزار شد؛

همایش خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه شرق گلستان

همایش خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه شرق گلستان
همایش خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه شرق گلستان ، امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به منظور استقبال از ماه مبارک رمضان در امام زاده یحیی بن زید(ع) برگزارشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، در این همایش مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خدمت به امامزادگان را توفیقی عنوان کرد که خدام برای خدمت به فرزندان اولیاء خدا به دست آورده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه,

حجه الاسلام سیف الله سهرابی ارادت به فرزندان اولیاء را ارادت به خود اولیا دانست و افزود: حال که این توفیق نصیب ما شده است باید مسئولیتی را برای خود تعریف کنیم.
وی تصریح کرد: این مسئولیت از فضاسازی و زیبا سازی امامزادگان تا تعریف ساختار و تاکید بر اجرای آن است و هر کس باید در محدودۀ خدمت خود پاسخگو باشد.

,
,

, ,

سهرابی با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری در ایجاد شغل اذعان کرد: خدمت در حوزه ای زیر مجموعه اقتصاد مقاومتی است و نیازمند است در هر بخش قانون و نظم آن مکان مورد توجه باشد

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در مورد وقف نیز گفت: متخصصان هر حوزه می توانند موقوفاتی در حوزه خود داشته باشند تا کاربری تر باشد مثلا پزشکان در حوزه سلامت و فعالان در حوزه فرهنگ در این حوزه موقوفاتی داشته باشند.

,

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این همایش با اشاه به اهمیت توسل به اهل بیت ، امامزادگان را یکی از خانه های اولیای دین هستند و اینجا خدمت بی ادعا تر اتفاق میفتد.

,

, ,

حجه الاسلام محمود ترابی با عنوان این مطلب که برخی گمان می کنند اگر کسی ولی خدا را تقویت کند عملی خلاف توحید است درحالیکه اینجا محل تولید و قطب تولید دینداری است و اینها اسباب لطف خداوند هستند که در حکمت خدا قرار داده شده است.

,

وی اظهار کرد: ما همگی از اسبابی که خداوند قرار داده است استفاده می کنیم و مسبب اصلی این الطاف را خداوند می دانیم.

,

حجه الاسلام ترابی با رد این تفکر که توحید تحث تاثیر واسطه است گفت: استفاده از اسباب استفاده از حکمت بالغۀ الهی است و آن تفکری که این را رد می کند مانند عربستان خود محل تقویت طاغوت است و تصوی می کنند که خادم حرم است و اگر کسی به زیارت پیامبر(ص) بر ود آن را منافق می شمارد.

,

, ,

وی ادامه داد: نفاق اصلی را خود اینها دارند که به جای تکیه بر توحید بر دشمن تکیه دارند.

,

گفتنی است در پایان همایش غبار روبی این بقاع متبرکه با حضور خدام و مسئولین حاضر در همایش انجام شد.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه